htice2909 Seni o kadar iyi anlıyorum ki… İnsan dışarıdan gelen yorumları duydukça ister istemez üzülüyor. Ama gerçekten her çocuk aynı kalıpta olmuyor. Benim oğlum da 18 aylıkken 13 kiloydu ve 87 cm’di, buna rağmen bana da sürekli “zayıf”, “incecik” diyen oldu. Bir süre sonra şunu fark ettim: çocuk sağlıklıysa, enerjisi yerindeyse, gelişimi normalse kilo tek başına hiçbir şey ifade etmiyor.
Bazı çocuklar yapısal olarak ince oluyor, bazıları daha toplu. Bu tamamen genetik ve vücut tipiyle ilgili. Ben de başta çok takıyordum ama doktorumuz “çocuk aktifse, gelişimi iyiyse endişe etmeyin” dedi. Gerçekten de zamanla insan daha rahatlıyor.
2,5 yaşında 12 kilo aslında sandığın kadar uç bir değer değil. Hele ki boyu uzunsa gayet normal bile sayılabiliyor. İştahsız dönemler de bu yaşlarda çok sık oluyor, çoğu çocukta var.
Kendini bu kadar üzme. Çocuklar bizim kaygımızı da hissediyor. Sen elinden geleni yapıyorsun zaten. Sağlıklı, mutlu ve enerjik bir çocuksa gerisi gerçekten ikinci planda kalıyor. 💛