Bilgim yok ama yapay zekaya sordum sizin için o da böyle yazdı=
Yenidoğanlarda bu tür renk değişiklikleri çoğu zaman kan dolaşımının henüz tam olgunlaşmamasından kaynaklanır ve genelde normaldir. Özellikle:
Soğuk olduğunda ayaklar mor-mavi görünebilir.
Damarlar çok ince ve cilt çok ince olduğu için damar ağı daha belirgin görünebilir.
Ayağı bir süre sıkıştıysa veya baskı olduysa geçici morluk gibi izler oluşabilir.
Bazen “cutis marmorata” denilen mermerimsi damar görüntüsü olur; bebeklerde sık görülür ve genelde zararsızdır.
👶 Eğer:
Ayak ısınınca normale dönüyorsa,
Bebek rahat emiyor, rengi genel olarak iyi,
Şişlik veya sertlik yoksa
genellikle endişe edilecek bir durum değildir.
⚠️ Ama şu durumlar varsa doktora göstermek iyi olur:
Morluk tek ayakta ve sürekli kalıyorsa
Şişlik, sıcaklık artışı veya ağlama varsa
Renk çok koyu mor / siyaha yakın oluyorsa
Bebek çok halsiz görünüyorsa
İstersen bana şunu da söyle: