20 aylık bir bebeğim var. Bebeğim 35. Haftada doğdu. Maalesef çok yoğun tempolu bir işim vardı. Ve işime 3 haftadan fazla ara veremedim. Bu süreçte annem bebeğime bakmak için bana çok destek oldu. Fakat bebeğimde göz teması eksikliği komut almama beraber oyun oynamama babıldamama gibi, birçok normal olması gereken şeylerin olmadığını gözlemlemeye başladım. 16. Ayında bunu farkettim ve ne yapsam düzelmiyordu. Alkış yok bye bye yok. Yürüme yok. Katı gıdaya geçiş yok. Eve kamera yerleştirdim ve bir hafta boyunca çocuğumun sabahtan akşama kadar aralıksız televizyon izlediğine şahit olup işten ayrıldım. 4 aydır hiç ekran yok. Katı gıdaya başladı, sadece eliyle tuttuğu katı gıdaları yiyor ve kaşık çatal tutturamıyorum. Pipete hala geçiremedim. Ekranı kapattıktan sonra 2 gün içerisinde yürümeye başladı ve sorunsuz devam ediyor. Seslenince bakmaya başladı. Fakat göz temasını çok arttıramadım. Gel diyince geliyor anlıyor. Alkış yapmaya da yeni başladı. Henüz bence bilinçli kelimesi yok. İsteklerini bu sebeple ağlayarak anlatıyor. Böyle bir süreç başından geçen var mı ?
Bana yardımcı olabilecek yaşamış olanların değerlendirmesine ihtiyaç duyuyorum.
Göz temasını nasıl arttırırım?
Sosyal iletişimini nasıl arttırabilirim?
Kaşık çatal pipete nasıl alışırız?
Konuşmamızı nasıl geliştirebilriz?
Ortak dikkat süremiz çok kısa bu sebeple bir şeyleri öğretmek çok zorlayıcı…
Doktorlara çok güvenmediğim bir süreçten geçiyorum malesef. Herkes binlerce test yapıp bambaşka şeyler söylüyor. En iyisini yaşamış deneyimlenmiş anneler bilir diye düşünüyorum. Fikirlerinizi benimle paylaştığınız için şimdiden çok teşekkür ederim 🫶🏻