1anne1bebek___ dikte etmeyin hiçbir şeyi en önemlisi. Çocuğunuz artık bir birey, sınırlarını koruyor aslında size inatlaşarak bu iyi bir şey. Size hayır diyebiliyorsa sevildiğini biliyor ve size güveniyor. Bir şeyin yapma deyince altında siz ne demek istediğinizi bilmiyor, henüz analiz edemiyor. Kızıma şapkanı giy dışarı çıkarken dediğimde giymem derdi. Peki diyorum şapkanı giymezsen kulakların hastalanır, iki tercihin var şapka giyip hastalanmamak yada hastalanıp acillerde sürünmek. Tercihi ona bırakıyorum, tıpış tıpış gidip şapkasını giyiyor. Bir şeyi yapma dediğinizde sebebini de anlatın. Tercihlerine saygı duyun.