Oğlum özel bir anaokulunun 4 yaş grubuna gidiyor. Öğretmenleriyle sürekli irtibat halindeyiz. Güzel de ilgileniyorlar. Oğlum fıtratı gereği hep zor bi çocuktu. Ama aklı erdikçe daha da zorlaştı sanki. Bazen çok olgun bi çocuk oluyor. Bazen o kdr inatlaşıyor ki istediği olmadığında yıkıyor ortalığı. Olana kdr. Ben de tutarsız davranıyorum bazen yeter ki sussun diye istediğini yapıyorum. Baba daha otoriter ona her istediğini yaptıramıyor ve onun sözünü daha çok dinliyor. Ve beni hiç takmıyor. Bugün okul toplantısı vardı. Akademik olarak çok başarılı çok aktif olduğunu söylediler. Ama duyusal olarak en ufak bir şeye bile çok aşırı ağlama tepkileri verdiğini söyledi öğretmeni. Mesela oyun hamuru oynarken arkadaşının kini almak istiyormuş ya da kalemi eksikse başka bi arkadaşının kini istiyormuş ve ağlıyormuş. Ufak takıntıları vardı aynı tuvalete girme aynı salıncağa oturma gibi ama onlar kalmadı artık çok çok azaldı. Ama kaybetmeye tahammülü yok hep o kazanacak. Hareketliymiş yemek yerken üç dört kdefa kalkıp tuvalete ya da arkadşaına bişey söylemek istiyormuş. Ama sınıfın en hareketlisi değil dediler sadece en çok ağlayanı dediler. İstek ağlamaları oluyormuş dirençli. Evde de çok yaşıyoruz bu durumu. Hayırı asla kabul etmiyor seçenek sunuyorum onu da kabul etmiyor. Koca siteye rezil oluyorum istediği olmadığında yıkıyor ortalığı. Vurma gibi saldırgan davranışları yok kurallara da genel olarak uyan bi çocuk. Aynı zamanda temkinli bi çocuk kendine zarar gelecek bişey asla yapmaz temkinlidir. Sadece hareketli oyunlardan hoşlanan ve inatçı dediğim dedik bi çocuk. bugün rehberlik öğretmeni davranış düzenleme konusunda ne yazık ki desteğe ihtiyacı var dedi. Uzmana götürmemizi söyledi. Duygularını düzenleme de yardımcı olur oyun terapisi alır dedi. Davranışlarının sebebini bulur dedi. Biz aslında sebebini az çok biliyoruz. Benim tutarsızlığım ikincisi babasıyla aramız iyi değil sürekli tartışıyoruz bazen sesler yükseliyor, etkilenmiş olabilir, bir de ben küçükken aynen böyleymişim, yani istediğimi yaptırana kdr ağlarmışım aşırı inatçıymışım. Gerçi hala öyleyim istediğim bişey olmadığında çok üzülürüm. Oğlumda bana çekmiş olabilir. Biz uzmana gideceğiz sizce yararı olur mu gidenler var mı aranızda bi yararını gördünüz mü acaba ? Ben ilerde ergenlik döneminde onunla baş edememekten korkıuorum. Sorunu küçükken halletmek istiyorum.