Ah bu tuvalet eğitimi yeminle korkulu rüyam oldu artık. Oğlum 3.5 yaşında ve asla tuvalete gidip çişini yapmak istemiyor. Gün içinde en kötü ihtimalle 5-6 kez kıyafetini değiştiriyorum. Bu durum belki 2 aydır belki daha fazladır böyle artık zaman algımı yitirdim bu konuda.
Her konuda inatçı zaten her şeyi sorguluyor niye neden nasıl kim sürekli her cümlemizin sonunda mutlaka bu sorulardan biri çıkıyor karşımıza.
Tamam buraya kadar okeyim evet anlıyorum belli bir dönem ve geçecek.
Amaaaa söz konusu tuvalet eğitimi ve benim sabrım artık taştı. Büyük tuvalette sorun yok onu mutlaka tuvalete yapıyor ama idrarı hep kaçırıyor kaçırmadan yaptığı çok istisna.
Gün içinde sürekli çişin var mı diye soruyorum fark ettiğim zaman hemen tuvalete götürmeye çalışıyorum ama o kadar diretiyor ki. Oyunu bırakıp tuvalete gitmek ölüm gibi geliyor çocuğa ağlaya ağlaya gidiyor.
Bu konuda çok farklı şekillerde yaklaşmayı denedim.
Şöyle ki, ilk başta sürekli basit bir şekilde anlatmaya çalıştım. Tüm insanların tuvalete gittiğini çişini tuvalete yaptığını vs anlattım ailemizden örnekler verdim.
Hadi tuvalete gidelim bak çişin gelmiş kıvranıyorsun dediğim zaman itiraz ediyor istemiyorum gitmeyeceğim diyor ağlamaya çalışıyor bağırıyor. O esnada babası tamam o zaman ben gidiyorum diyip işi yarışa çevirdiğinde koşarak gidiyor önce ben gideceğim sen kirletmeden diyor. Acaba temizlik konusunda mı hassas davranıyor diye düşündüm ve gözünün önünde tuvaleti yıkadım bak ben burayı her gün temizliyorum merak etme kirli değil çişini yapabilirsin falan dedim. O da işe yaramadı.
Oyun haline getirdim çişini söylediğinde birinde sevdiği bir atıştırmalıktan verdim birinde oyun hamuruyla oynayacağız diye söz vermiştim söyledi diye oyun hamuruyla oynattım falan şeklinde ödüllendirme gibi bir yaklaşımım oldu ama dediğim gibi sadece 1 gün sürdü.
Gece kaçırıyor diye alarm kurup kaldırdım götürdüm hâlâ daha mutlaka gece 1 kez tuvalete götürüyorum.
Ama gündüz işini çözemedim. Tuvalet eğitiminin başında işler çok iyi ilerlemişti ve kısa sürede öğrenmişti aslında.
Küçük kardeşi olması bu durumu etkiliyor diye düşünüyordum. Bu yüzden Gpt’ye sordum ve bu durumun geçici olduğunu kardeş varlığının buna sebep olabileceğini vs söyledi.
Önerilerinin hepsini yaptım ama yok düzelmiyor.
Ne yapabilirim ne kadar daha sürecek yaşayanlar yazabilir mi lütfen?