Biraz kafam karışık ve açıkçası endişeliyim, o yüzden yazmak istedim.
Kızım kreşe başlamadan önce neredeyse hiç hasta olmazdı. İlaç kullandığını bile hatırlamıyorum. Öksürdüğünü hiçç bilmem, belki birkaç kez ateşlendi ama o da 1 gece sürüp geçti. Açıkçası “bağışıklığı güçlü bir çocuk” diye düşünürdüm.
Ama kreşe başladıktan sonra öksürük bize yapıştı. Genelde önce ateş oluyor, birkaç gün sonra öksürük başlıyor ve haftalarca uzuyor. Hava tedavisiyle atlatıyoruz ama tam rahatladık derken yeniden başlıyor gibi.
Bir doktora gittik, kan testi yaptı ve bir değere bakarak alerjik olmadığını söyledi. Başka bir doktor alerji olabilir dedi ama test yapılmadı. En son gittiğimiz doktor “alerjik öksürük” diyerek Levmont başlattı.
Ama benim kafamı kurcalayan şey şu: Bu çocuk yıllardır alerjik değilken kreşe başlayınca mı birden alerji çıktı? Üstelik gözlerinde sulanma yok, burun kaşıntısı yok, koşunca artan bir öksürük yok. Genelde hep ateşle başlıyor süreç.
Çevremdeki kreş çocuklarına bakıyorum, çoğu sık hastalanıyor. Acaba bu gerçekten kreşin ilk yılına bağlı bir bağışıklık adaptasyonu mu? Yoksa biz bir şeyi mi atlıyoruz?
Bir anne olarak en çok da şunu düşünüyorum: Eğer her sene böyle uzun süren öksürükler olacaksa ileride okul hayatını etkilemez mi? Ya artık çaresiz hissediyorum kendimi başka ne yaparım bilmiyorum.