benencokanneolmayisevdim bireysel emeklilik her ay düzenli olarak maaşınızdan ya da belirttiğiniz hesaptan otomatik olarak kesinti yaparak birikim sağlıyor, uzun vadede devlet katkısı (%30) ve fon getirisi (bu seçilen fona göre değişiyor) getiriyor, bu sayede paranız değer kaybetmiyor. Benim için avantajı ben sürekli şunu kenara koyayım diye düşünmüyorum hemen maaş günümde kesinti olduğu için bu sayede düzenli birikim yapıyoruz, ayrıca çocuk için özellikle eğitimi için çok uzun vadede birikim yapmış olacağım, getirileri ile de değerini koruyacağız. Altın alsam belki şunu bozduralım diye düşünebilirdim ama beste en az 10 yıl kalmam (devlet desteği için ve kesinti olmaması için) gerektiği için dokunmuyorum.