melek2742 İnternette aradım ama çıkmadı Antepte bir kere yemiştim gezmeye gittiğimizde kimsedede tarifini bulamadım bu yoğurtlu tarhana çorbası yapıyorlar ama benim yediğimin içinde makarna tavuk falan vardı tarifini bilen var mı?
burilet melek2742 makarna dediğin eriştemi acaba yoğurtlu tarhanayı duydum da öakarnalı tavukluyu ilk kez duyuyorum sende ek olarak makarnayla tavuk ekle tavuk suyundan dene
melek2742 ceydact yoğurt tarhanası var ya kurutuyorlar sonra suda bekletiyorlar falan ben onun içine tavuk yüzük makarna koyduklarını gördüm üstüne nane falan kavurup dökmüşlerdi ama yapım aşamalarını bilmiyorum pek
Nsrn1 melek2742 dediğinzi şey maraş tarhanası sanırım ama biz o çorbayı sadece tarhanayla yapıyoruz içine tavuk ya da makarna falan koymuyoruz
ceydact melek2742 kuru tarhanayı ben hızlı yapmak için biraz ocakta kaynatıp soğutuyorum sonra blenderla çekiyorum devamı normal yoğurt ve tekrar yoğurt çorbası yapar gibi pişiriyorum tel şehriyeyle yapan bikaç kişi görmüştüm ama genelde sade oluyor kaynadıktan sonra makarna ekleyip tavuk didikleyebilirsiniz ben de bilemedim makarnalı tavuklu nasıl oluyor 🫠
burilet melek2742 ee youtube yoğurtlu tarhana çorbası yaz bi tarafta da tabukları suyun içinde haşla soğut çorbaya katacağın suyu tavugun suyunu kat sonradan da çorbaya makarnayla tavukları didikleyip at makarna zaten çabuk pişen bişey sıcak suyun içinde tavukta öndeden haşlandığı için sıkıntı olmaz sonradan eklemen
melek2742 burilet çoğu yoğurt koymuyor çorbaya baktım YouTube bazıları koyuyor tam istediğim gibi tarif yok
Nsrn1 melek2742 yoğurt koymana gerek yok zaten o tarhana sadece yoğurt ve döğmeyle yapılıyor ekstra yoğurda gerek yok kesilme riskini de ortadan kaldırmış olursun
melek2742 ceydact bir gece geceden ıslatmak gerekiyor diye gördüm internette dediğiniz gibi blender ya da elle yoğurtmak gerekiyormuş heralde bir deneyeceğim bugün bakalım😅 teşekkür ederim☺️
Nsrn1 melek2742 yaprak yapraksa elinizdeki tarhana geceden ıslatmaya gerek yok. Eğer kalınsa birkç saat bekletmek de iş görür ama kaynatıp blenderdan geçirmek de çok pratik oluyor