elasvg 12 ay 12 günlük benim bebeğimde yürümüyor henüz yürümeye de hiç gayret etmiyor tontiş biraz doktor 18 aya kadar normal dedi bakalım bekliyoruz. Alkış, baybay, gel gel yapar. Yaşını sorduğumda parmağıyla 1 yapar. Anne, baba, gel gel, dede, mama gibi kelimeleri var net söylüyor ama henüz anlamlı değil bu da babıldama sayılıyor zaten. Hayırı biliyor ama bazen inadına hayır dediğim şeyi yapıyor. Baba nerede dediğimde gözleriyle gösterir, anne nerede diye sorduklarında bana bakar. İşaret etmeye yeni yeni başlıyor ben sürekli ne istiyorsun bana göster anneciğim vereyim sana diyerek alıştırmaya çalışıyorum o şekilde parmağıyla gösteriyor. Kitapları çok seviyor sesli kitabın sayfalarını çevirip ses çıkaran düğmeyi biliyor onlara basıp ses çıktıkça mutlu oluyor. Oyuncaklardan hemen sıkılıyor. Mama sandalyesinde otururken bir şeyleri yere atmaya fırlatmaya bayılır. Bir şeye sevindiğini yada istemediğini artık tepkilerinden anlayabiliyoruz. Altını değiştirmemi istediği zaman eliyle bezini tutuyor bunu yeni yapmaya başladı. Tam bir babacı babasının kucağından alacağım zaman ağlıyor bana gelmek istemiyor ama gün içinde babası yokken asla bensiz durmuyor odadan çıktığım an ağlıyor 😂 sarılmayı çok sever. Isırmaya ve saç çekmeye bayılır. Nesneleri üst üste ve iç içe dizip çıkarabiliyor. Kremlerin yada şişelerin kapaklarını kapatır açar. Aklıma gelenler bunlar genel olarak böyle zaten 1 yaş bebekten çokta bir şey beklememek gerekir hepsi aşağı yukarı aynı şeyleri yapıyorlar 😅