gokce_yekta Anneler merhaba oğlum 18 aylık oldu anne baba dede mama pisipisi birkaç hayvan sesi vs çıkarıyor topu getir dediğimizde falan getiriyor oyuncaklarını tanıyor bunlarla hiçbir sorun yok ama bugün 18 ay aşısına gittik hemşiremiz kelimelerden ziyade iki üç kelimelik cümle kurması lazım dedi sizin 18 aylık bebegi olan anneler sizde durumlar nedir ?
sukrankaan gokce_yekta benim oğlumda 18 aylık hemşirenin dediği 24 aylıkken bekleniyo aslında ve komutlarınızı algılıyorsa çok güzel önemli olan da bu bence
aybukesimsek gokce_yekta oğlum 18 aylık herşeyi konuşuyor istiyor anlatıyor zaten 4 aylıkken başladı arda demeye (kardeşimin ismi) kardeşim ve bende çok erken konuşmuşuz muhtemelen ondan kaynaklı olabilir ama ebe aşıya gittiğimde bir kitap açtı birşeyler gösterdi o ne bu ne diye bütün hayvanları bildi o da söyledi ebede akranlarına göre çok ileride Maaşallah sürekli ilgilenen dedi telefon televizyonun etkisi de vardır belki hiç daha göstermedim illa yanında oynuyorum evet ama tv açmıyoruz gittiğim yerlerde bazen öyle görür 1 dakika kadar ilk dikkatini çeker bakmadıgı için bırakıp gider
kimbumadam gokce_yekta Lazım değil aslında ortalama bu zamanlarda başlarlar cümle kurmaya. Daha erken başlayan da var 2 yaşta başlayan da Takip edilmesi gereken kelime sayısı O yeterli değilse zaten cümle kurması zor olur birleştiremeyeceği için
gokce_yekta sukrankaan insanın aklına kurt düşürüyorlar böyle diyince siniri var mı diye sordu hatta, dedim hani bazen sinirlendigi kendini yere yatırıp ayaklarını yere vurduğu oluyor dedim, işte konuşup kendini ifade edemediği için yapıyor onu diyor 🤦🏻
gizematadeniz aybukesimsek benim oglum da ayni dediginiz gibi. Ben de cok erken konuşmuşum. Sanirim gercekten genetik
seymammm Canım o hemşire biraz çıtayı arşa koymuş 18 aylık bebekten iki üç kelimelik cümle beklemek gelişim tablosuna pek uygun değil Genelde cümle kurma evresi 2 yaşından sonra başlar senin oğlun zaten anne baba dede gibi temel kelimeleri söylüyor hayvan seslerini çıkarıyor ve en önemlisi komut alıyor yani topu getir deyince getiriyorsa alıcı dili çok gelişmiş demektir Kelime haznesi bir anda patlama yapar sen hiç merak etme Her çocuğun hızı farklıdır hemşireye bakıp boşuna stres yapma çocuğun gayet güzel ilerliyor Sen onunla konuşmaya kitap okumaya devam et gerisi zamanla gelecek Hemşirenin dediği o cümleleri kuran bebekler olsa da bu bir kural değil istisnadır gönlün ferah olsun
gizematadeniz gokce_yekta abartmis. 10-50 kelime arasi beklenen. 2 kelimelik 1 cumle kurmasi yeterli 2 yaşta da
aybukesimsek gizematadeniz olabilir canım kardeşim 6 aylık aybuke demiş herkes çok şaşırmış benim oğlum da 6 aylık aybuke demeye başladı hatta videosu falan var çoğu kişi inanmıyor izleyince şaşırıp kalıyor 😅
gezenlady gokce_yekta bizdede durum aynı hiçkimseye kulak verme illa konuscak sonra hiç susmıcak saglıgı iyi keyfı yerınde gerısı hıc önemlı degil,bakıslarla ve konusmayla anlasıyoruz
Nurci gokce_yekta oğlumda 18 aylık prematüre doğduğu için nöroloji ve psikiyatri takipliyiz kelime sayısı 13-14( hayvan sesleri ile birlikte) oradan aldığım bilgilere göre sizi anlamadı komut alması kelimeden daha önemli çünkü çocuklar hafızaya kaydediyor ve biranda konuşmaya başlıyor ekran varsa kesin bizde inanılmaz fark etti bu durum
gg3848 gokce_yekta bence hemşire abartmış benim kızım 17 aylık bu ay bir doktor kontrolüne gittik kızımın 60 kelimeden fazla kelimesi var sadece çok basit birkaç tane ikili cümle kurabiliyor doktorumuz fazlasıyla yeterli hatta gayet iyi dedi üç kelimesi olan çocuklarım bile var onlar da normal dedi ikili üçlü cümle kurma genelde iki yaşında bekleniyor
ebrusafura Benim kızımda 15 aylık banada az kelime var dendi ama kapıyı kapat dedigim de kapatır bezini çöpe atar temiz bez getirir aloyu(telefonu)ver degim zaman getirir kelime olarakta ver al anne baba bak gel mama kediye ki diyor köpek görünce sesi çıkartıyor sizce azmı ya ah şu hemşireler yokmu
Balbulutu gokce_yekta benimki abiden gördüğü için var cümlesi ama. Büyük oğlum bu kadar erken başlamadı. Siz tedirgin olmayın
Pamukhanim_ gokce_yekta her doktor farklı şeyler söylüyor bu konu ile ilgili benimki 17 aylık ikili cümlesi var kelimesi de fazla ama bizim doktorumuz bunlardan önemlisi sen bişey dediğimde anlıyor yapıyorsa komutları yerine getiriyorsa önemli olan bu demişti
rana0234 Bence de hemşire abartmış.Benim de 18 aylık,her kelimeyi tekrar eder,komutları alır,taklitleri yapar.2′li 3′lu cümleler için henüz erken.
ceydact Benim oğlum da 18 olmak üzere söylediklerimi anlıyor işine gelirse yapıyor ama aktif olarak konuşmuyor anne baba dede gel hadi kedi yengeç kekik net olarak bunları söyleyebiliyor bazen birleştirip anne gel diyor ama onun haricinde anlamsız kelimeleri de var banyoya bumbi diyor gibi gibi her bebek kendine özel 21 aylık komşumun oğlu gayet net konuşuyor sohbet ediyor benim oğlan kafasına göre bazen hiçbir şey söylemeden gün geçiriyor bazen de susmuyor 🥲