asl_13 canım ben yakın zamanda ev aldım ama kendim krediyle aldım oralardan da bilgi aldım ve kendimce aktarayım sana, sen kendi birikimini ve vade süreni ödeye bileceğin taksit miktarını ve totalde alacağın örn 3 milyon yada 5 milyonluk ev belirtiyorsun. Onlar sana göre bir plan çıkarıyorlar üzerinde oynuyorsun. Örnek, aylık 50 bin ödeyebilirim işte 48 ayda diyosan sana ödeyeceğin peşinatı söylüyorlar en az şu kadar diye yada sen dersen ki benim birikimim fazla atıyorum 700 binim var hemen vericem sana 6 ayda en geç ev sırası geliyor sende işte totalde ne kadarlık eve yazıldıysan örn 3 milyon buluyosun onlar sana söylüyor adama parayo yatırıyor işlemleri hallediyosun, ha yok acelem yok birikim yok diyosan sana yavaş yavaş ödetiyor 3 milyonluk evi en son kaç kişilikse işte kattıkları sıra en kötü ihtimal en son sana çıkıyor. Ben ev sahibim acil sattığı için alamadım çünkü en erken 5 ayda veriyoruz dediler yoksa benim 1 milyona yakın birikimim vardı ve direk alırdım ama maalesef krediyle almak zorundaydım. Görümcem babam abim araba aldılar. Biri eminevimden biri fuzulevden biri sinpaştan. Atıyorum görümcem 300 bin civarı peşinat verdi ve bir milyonluk arabaya yazıldı ve peşinatı en çok olan kişi olduğu için 5 ayda arabasını aldı geçen sene mayısta, ilk altı ay 26 bin öderken sonraki 6 ayda 32 bine çıktı şuan bu sene ekimde son taksit ödeyecek. Ona sıra geldiğinde arabayo buluyosun adamla konuşuyorsun okey derse onlar onaylarsa adama işlemleri yapıp parasını aktarıyorlar. 2024 kasımda yazıldı arabaya 2025 mayıs’ta arabasını aldı ve 2026 ekimde son taksit iki yıllık totalde