busra969 Merhaba kızlar ek gıdaya bebek kaç ay kaç günlükken geçtiniz ilk tadımınız neydi. Bebeğin tepkisi nasıl oldu
twinmom5450 busra969 ikizlerim için 4 ay civarı geçtim doktor kontrolüyle bu arada sofraya istekleri ve baş kontrolü vardı biz elma armut havuç suyu ve öğleden sonra yoğurt ile başladık daha ufak oldukları için red yapmadılar benimkiler biraz boğazlı sanırım 😂şuan 6 ay 1 haftalığız ne varsa yiyorlar
defnekusum_ busra969 6 aylık henüz geçmedim sadece geçen hafta yumurta sarısı ve peynir denettim ikisinide beğenmedi 😅
myangelson busra969 5 aylıkken başladık yoğurtla. Yoğurt sevdi sonra kabak patates havuç diye gittik patatesi hiç sevmemişti
adenndmrhn busra969 4.ayından sonra tadımlara başlamıştım ilk kızımda şimdi ikinci kızım 2 aylık 4. Ayda n sonra tadımlara başlarım yine diye düşünüyorum
busra969 twinmom5450 çok erkenmiş doktorunuzun başlatma sebebi neydi. Bi yandan da iyi erken başlaması
aslanilebenan twinmom5450 Bizde 6 ay 1 günlüğüz 4 ay civarı tadımlık verdim yani aşırı azz 5te bayağı her gün tadım yaptım şimdi 6 olunca çorbayla devam ediyoruz ikizlerle. Siz neler veriyorsunuz bu süreçte 6 aylık olduklarından beri yani ?
twinmom5450 busra969 anne sütü 1 aydan sonra almadılar oğlumda aşırı kusma vardı muhtemel süte karşı alerji mamalarsa kurutulmuş süt içeriyor çünkü o nedenle erken başladık bide aşırı ilgiliydiler sofra gördükçe yemek yiyemez olmultuk aslında normal zamandan erken de doğmuşlardı ama sanırım ömürlük genetik 😂
MotheroftheSea 5 aylıkken tadimlarla başladık . Sebze pureleri ile basladim ben . Sonra yoğurtla devam ettim. İlk defa birşey yediğinde muhakkak yüzünü burustururdu , diliyle iterdi ,düzenli tadimlara devam ettikce hepsine alisti 🤗
MotheroftheSea busra969 5. Ayın başında başladık doktorumuzun yonlendirmesiyle . Zaten asla doyumluk değil , 3 gün kuralı uyguladık . İlk gün 1 çay kaşığı ikinci gün 1 tatlı kaşığı üçüncü gün 1 çorba kaşığı şeklinde . Tüm sebzeleri meyveleri deneyene kadar zaten 6. Ayın ortasına gelmiştik
anneu Tam 6 aylıkken başladık havuç,patates,kabak,yoğurt,labne,yumurta sırasıyla verdim labne ve yoğurt hariç diğerlerini öğürdü pek sevmedi şimdi 8 aylık hepsini bayıla bayıla yer ilk zamanlar alışma dönemi olduğu için istememesi sevmemesi normal
zarifhanim busra969 5. Ayında tadımlara başladık. 7 aya kadar ana öğün emzirmeydi. İlk tattırdığım yoğurttu. Ben üç gün kuralını bir haftaya çıkarmıştım. Bir iki çay kaşığı miktarında tadım yaptırıyordum. Patates, havuç, kabak gibi püreler ile devam ettim. Bir ay böyle sürdü. Sonra alerjisi olmadığını ve tadını öğrendiği sebzeler ile zeytinyağı ve un kavurarak çorbalar hazırladım. Sonra bunlara kemik suyu ekledim. 8 aydan sonra da pankek, mücver, haşlanmış yumurta şeklinde yumuşak katı gıdalara geçtik. Kademe kademe ilerledik.
twinmom5450 aslanilebenan sabahla öğle arasında meyve rende yapıyorum yada eziyorum öğlen çorba veriyorum yoğurt tarhana yada tamamen uydurmasyon öğleden sonra yoğurt veriyorum bazen tek yoğurt istemiyorlar içine hurma özü yada kendi yaptığımız pekmez damlatıyorum akşam da yatmadan 1 saat önce felan pirinç unu muhallebi yapıyorum onuda çeşitlendiriyorum bal kabaklı armutlu Elmalı evde ne varsa açıkçası bizim doktorumuz artık özel gitme evde yaptıklarını salça tuz vs minimal yapıp suyundan vs verebilirsin demişti sulu patates felan yapıp verdim az yada çok yiyorlar hergun hepsi bitmiyor tabiki verebildiğim kadar veriyorum kilo alımımız üst sınırda olduğu işin şişe mamayı gün işinde çok vermemeye yada cc yi düşürüp veriyorum 2 kilo doğmuşlardı şuan oğlum 9 küsür kızım 8 küsürde
aslanilebenan twinmom5450 bende sabah labne yumurta avokado tarzı ürünler öğlen çorba akşama doğru da irmikli meyveli muhallebi veriyorum ama sanki sürekli bir şeyler veriyorum gibi geliyor 🤣 bizde haftaya tartılacağız kızm 7,5 oğlum 8 sanırım benimde
twinmom5450 aslanilebenan bana da devamlı yediriyorum gibi geliyor ama tam doyana kadar yemiyorlar bence ondan acıkıyorlar ve bizde devamlı bi yedirme durumu oluyor 😂
catperson busra969 ilk kızımda 6 ay bir haftalık olunca geçmiştik, kabak ile başlamıştık. İlk tepkiler tabii ki suratı buruşturup diliyle geri çıkarmak olmuştu. 😂 İkinci kızımın dördüncü ay kontrolünde çocuk doktoru beşinci ayda tadımlara başlayabileceğimizden söz etti, o zamanki kontrol gelince tekrar değerlendiririz dedi. Tadımlar için birkaç sayfalık liste de vermişti, şu an nerde bilmiyorum. 🫢 3 gün kuralıyla ilk gün 1 çay kaşığı ikinci gün 1 tarlı kaşığı üçüncü gün 1 yemek kaşığı şeklindeydi porsiyonları ve ilk ay günde bir tadım vardı.