merij 1 oğlum var 5 yaşında ,geçen yıl bebeğimi kaybettim ,ben 26 eşim 29 yaşında evlat edinmek istiyoruz ,bizi nasıl bir yol bekliyor?
simseklivekalpli merij başınız sağ olsun. Aile Bakanlığı’nın sitesinde yazması lazım şartlar. Uzun bir süre araştırılıyorsunuz. Koruyucu aile olmadan önce gönüllü aile olup kurum ziyaretlerinde bulunuyorsunuz sonrasında koruyucu aile olunuyor diye biliyorum
merij simseklivekalpli Allah razı olsun. Anladım peki koruyucu ailesi olmak istediğimiz çocuğun yaşını cinsiyetini biz istediğimiz gibi alabiliyor muyuz ,biliyor musunuz
simseklivekalpli merij evet oluyor diye biliyorum, evlatlıktan bahsetmiyorsunuz değil mi apayrı bir süreç çünkü.
cakebabe merij koruyucu aile olduğunuz çocuk ya da bebek bi süre sizde kalıyor evlat edilince sizden alınıp aileye veriliyor evlat edindiğiniz çocuk yasal süreci atlattıktan sonra sizin soyunuza geçiyor kimlikte anne baba olarak görünüyorsunuz resmen koruyucu aile öyle değil evlat edinmek istiyorsanız yaşını cinsiyetini seçebilirsiniz
Aloneeee merij koruyucu ailelik şu şekilde oluyor. Ailesi bakamadığı için kuruma bırakılmış çocuklara evinizi açıyorsunuz. Aile ne zaman kendini toparlar bakacak duruma gelirse gelip sizden alıyorlar. Bir de görüş günleri oluyor aile ile iletişimde oluyor çocuk sürekli. Evlat edinmek de şöyle oluyor 1 sene kadar çocuk sizde kalıyor sonra mahkeme süreci oluyor mahkemeye çıkıyorsunuz ailesi ile vs(aile biliniyorsa) eğer geri almak istemiyorlar ise nüfusunuza geçiyor. Ama evlat edinmek için ben başvurdum çocuğum olduğu için vermediler. Yasal olarak böyle birşey yok verebiliyorlar normalde ama Öncelik çocuğu olmayanlarınmış o yüzden heyet onaylamadı.
simseklivekalpli merij evlatlikta komple nüfusunuza alabiliyorsunuz. Koruyucu ailede tatillerde vs sizinle kalabiliyor. Arkadaşımın ailesi bir çocuğa koruyucu aile olmuştu. Çocuk memur oldu şu an reşit. Tatillerde ailenin yanında oluyordu
kimbumadam Aloneeee Öncelik çocuğu olmayanlarınmış o yüzden heyet onaylamadı. Ben bunu anlayamıyorum mesela , yılda 100 çocuğu olmayan aile başvursa 1000 çocuk var. Rakamlar farazi Nasıl size sıra gelmiyor ?
Aloneeee kimbumadam öyle dediler canım valla. Bir sürü kişi var sırada bekleyen öncelik onlara tanınır size sıra gelmez dedi. Halbuki çok araştırıp çok da isteyerek gitmiştik. Her riski de göze almıştık. Ama direk kapıdan çevirdiler evrakları bile tamamlama geldiğinde onaylamazlar çocuk var diye dedi.
Aloneeee kimbumadam koruyucu aile olun dediler onu da ben istemedim çocuğum alışacak kardeş diyecek ona sonuçta nasıl geri verelim diye
simseklivekalpli kimbumadam ile, yoğunluğa göre değişiyor. Kuruma gelen her çocuk da evlatlık verilmiyor bazılarının ailesi kabul etmiyor. Birsürü sorun var aslında. Takip ettiğim birisi 3 sene civarı bekledi sakarya’da. Bir çocuk geldi önce sonra aile evlatlıktan vazgeçti sonra başka bir çocuk aldılar şu an nüfuslarına geçti
surprizbebe merij zaten çocuğunuz olduğu için süreç daha kolay ilerliyormuş. Öyle duymuştum. Hayırlısı olsun. Kaybınız için üzüldüm başınız sağolsun