Az önce Fransa Kraliçesi Marie Antoinette’in ilk çocuğunu yaklaşık 200 kişilik saray mensubu, soylu ve görevlinin önünde doğurduğunu okudum.
200 kişi. 😅
Burada okuduklarım ve sosyal medyada gördüklerime bakılırsa bizde de doğumlar bazen kraliçeler gibi 😅 Anne, baba, dayı, yenge, halalar, kapıda bekleyenler…
Gerçekten merak ediyorum:
Doğum gibi hem fiziksel hem hormonal olarak bu kadar yoğun bir anda kalabalık iyi geliyor mu? Rahat hissediyor musunuz?
Ben doğuma sadece eşimle gittim. Kapıda kurdele, balon vs. yoktu.
3 gün hastanede kaldık, kimseyle görüşmedim. Zaten ne psikolojik ne fizyolojik olarak kimseyi görecek halde değildim.
Eve geldikten sonra da 40 gün misafir kabul etmedim. Hala da seçiciyim, çocuğu vs var ise gelmeyin diyorum, malum kış; hastalık mevsimi 🙈
İyi ki de öyle yapmışım 🙏🏻
Bence doğum ve ilk haftalar biraz içe dönük, sakin, güvenli bir alan istiyor.
Ama herkesin ihtiyacı farklı tabii.
Sizin doğum anınız nasıldı?
Ya da nasıl olmasını isterdiniz?