meltmsenturk Arkadaşlar ikinci doğumu yapacağım ve ilk doğumda buzluk hazırlığı yapmamıştım. bu sefer buzluğa işimi kolaylaştıracak hazırlıklar yapmak istiyorum. Siz yaptınız mı ? Neler yapabilirim ?
05012025 meltmsenturk ben kakaolu kek, havuçlu cevizli kek, sigara böreği, midye börek, pogaca, simit ,tavuk didip koyarım suyunu kavanozlarım sotelik tavuk doğratırım, kavurma, yemeklik köfte kızartmalık köfte vs yaparım. Ramazana da yaptım biraz doğumlardan öncede. Hatta buzlugumu bu şekil bittikçe doldurmaya çalışırım. Salatalarımı hepsini birden rendeleyip doğrayıp paketlerim bir iki hafta salatadan da kurtarırım kendimi. Hatta her yaptığım yemeği biraz fazla yapıp sıcağıyla konserve yaparım soğuyunca dolaba bi dar anımda hemen onu çıkarırım🥲
minnakpopus meltmsenturk yaprak lahana sarıp koymuştuk. İçli köfte mantı tepsi böreği muska börek kalem böreği topalak köfte ekşili köfte sarımsaklı köfte kıyma köfte yapmıştık. Taze biber doldurup koymuştum Sıkma d börek Bunlar baya götürmüştü beni 😂 şimdi ramazanda annem gelecek destek kuvvet yine bi sarma dolma içli köfte topalak sarımsaklı köfte yapıp atarız nasipse
simseklivekalpli meltmsenturk kek, poğaça, kurabiye pişirip atabilirsiniz, sigara böreği sararsiniz, bakliyatları haslayip koyabilirsiniz.
Pamukhanim_ meltmsenturk kek, cheesecake, sigara böreği, poğaça, gül böreği, kurabiye, yaprak sarması, dolma, köfte, mozaik topları, baklava yufkali kadayıf sarma, şekerpare (şerbetini sonra), Tavuk Shinetsel, kavurma bunları koymuştum
05012025 deniz255 hayır hayır normal dolaba. Mor lahanayı az tuz limon sirke ile ovalayıp kavanoza koyuyorum, diğer yeşillikleri yıkayıp kurutup doğrarım sonra saklama kaplarına yada buzdolabı poşetine koyarım. Havuçları ve turpları rendeleyip suyunu sıkıp saklama kabına koyarım hergün mutlaka salata olur bizde o yüzden bu şekilde cok kolay oluyor bi kerede cıkıyor pisliği dağınıklığı.
05012025 deniz255 doğramadan kurutup tekrar doğrayıncada kurutmak gerekiyor ben ya kağıt havluyla yada sebzeleri kurutmaya bir bez ayarlıyorum onunla kurutuyorum. Sebze kurutucuyla ıslaklık kesin kalıyor o yüzden kurutucutla yapılsa bile tekrar kayıt havlu yada bezle tekrar bi geçmek gerekiyor üstünden
havem betul97_ ilk defa duydum tadında bir değişiklik olmuyor herhalde denemek istiyorum en kısa zamanda
betul97_ havem Bir sorun olmuyor bir misafir gelse hemen fırına atıyor ısıtıyor normal yiyoruz tadında bir farklılık olmadı
uykusuzanne__ meltmsenturk içli köfte mantı sarma kek poğaça kurabiye su böreği bunları yapmıştım ben çok iyi olmuştu