Kmine Özellikle ilk 6 ay bebeklerin emerek beslenme dönemidir. Bu dönemde de bebekler verilen ek gıdaları kabul edebilir. Ancak önemli olan bu bebeklerin ek gıdaları kabul edip yemesi değil, bağırsak gelişimlerinin ve sindirim enzimlerinin yeterince gelişmiş olmaları; böbrek ve karaciğerin ek besin yükünü kaldırabilmesidir. Bebeğin mide-bağırsak sistemi anne sütü ve formül mama dışında, ek gıdaları sindirebilecek olgunlukta değildir. Sindirim sisteminde koruyucu mekanizma tam gelişmemiştir. Nişasta ve yağların emilimi için gerekli amilaz ve lipaz enzimleri yetersiz salgılanırlar.Erken ek gıda böbreklerin katı yükünü, sodyum ve ürenin serum düzeylerini arttırır, kan yoğunluğunda artışa ve sıvı kaybına yol açar.
4-6 ay arasında her bebeğin ek gıda almaya hazır olduğu zaman farklıdır. Bunun için bebeğinizin ek gıda almaya hazır olduğunu gösteren ipuçlarını bekleyin. Prematüre bebeklerde katı besinlere geçiş 7 aya kadar gecikebilir.Bu ipuçları şunlardır:
➡️Ağıza verilen yiyecekleri dil ile dışarı atma refleksinin kaybolmaya başlaması (dudaklarına kaşık değdiğinde ağzını açmasıyla beraber dilini dışarı doğru çıkarmaması)
➡️çiğneme-yutma koordine hareketlerinin başlaması
➡️Başlangıçtaki emme şeklinin daha olgunlaşması ve emmenin adeta bir sıvı içiyormuşçasına güçlenmesi
➡️Başını tamamen rahatça dik tutarak oturabilmesi
➡️Herhangi bir nesneyi parmakları ile tutabilmesi
➡️Parmakları ile tuttuğu nesneyi ağzına götürebilmesi
➡️Yiyeceği gözleri ile takip edebilmesi, sizin yemeklerinize ilgili olması ve yiyecek verilince ağzını açması