Emdikten sonra araya farklı birkaç şey koymak gerekiyor sanırım. Tabii gece olmaz da şöyle mesela gece uykusu öncesi hemen beslenmeden sonra uyutmamak. Beslenme sonra alt değişimi üst değişimi gibi. Yani rutinde beslenmeyi öne çekmek. Zaman içinde emme ve uyku arasındaki bağlantıyı koparıyorlar sanırım. Ben normalde bu konuda sıkıntı yaşamazdım gece uyansa bile emmek istemezdi en azından sakin kucakta dururdu uyumasa bile. Ama son bir haftadır emmeden asla sakinleşmiyor. Ben de aynı şeyi yaşıyorum yani. Gece uykusu öncesi en son emzirir ya da mama veriyorum. Bazen orada uyuyordu. Bence oradan alışkanlık kazandı.
Siz de gündüz uykularında ve gece ilk uykusu öncesi emme uyku bağlantısını kesmeye çalışabilirsiniz bence. Bu durum tamamen öğrenilmiş ve alışkanlık yani. Mesela gündüz uyanınca emzirin sonra aktivite sonra uyku gibi..