Okul öncesi bizim ülkemizde zorunlu eğitim olmadığı için milli eğitim bakanlığı okulun ihtiyaçlarını karşılamaz, her şehre özel alt-üst limitli bir aidat belirler. O aidatla okulun elektriği, suyu, araç-gereç teminatı, materyalin tamiri ve hatta işkur gibi kurumlardan personel gönderilmediyse o personelin aylık maaşı ödenir. Aidatlar okulun resmi ibanına yatırılır, dekontların açıklama kısmında öğrenci kimliği bulunur. (Devlet okulunda öğretmenim, öğretmenler bu aidat kısmıyla uğraşmaz idare hepsini halleder.)