bbk88 Kimisi 1 yasindan once yasak diyo.kimisi 9 .ay dan once asidan once tattirilmasi gerekiyor diyo ?
1cocukannesi_1 bbk88 9 ay aşısında yumurta varmış o yüzden alerjisi varmı yokmu diye önceden tatdırın diyorlar birde artık bal ve süt dışında neredeyse herşeyi 6. Aydan itibaren verebilirsiniz diyor doktorlar
alpaslanmom_ bbk88 sakın böyle bir hata yapma ben yaptım bir bebek bir besinle ne kadar geç tanışırsa o kadar alerjisi olur 7.ayda ver
nadidelifora bbk88 1 yaşından önce denmesinin sebebi 1 yaştaki aşının içinde yumurta proteini var. Ama o aşı şuan 9. aya alındı. Güncel bilgilere sahip doktorlar artık yumurta beyazını 9.aydan önce tattirmayi öneriyor. Tabiki bebeğin alerjik bir durumu yoksa. Zaten alerjik bebeklerde aşı süreçleri de farklı ilerliyor. Bebeğinizin ciddi alerji problemi olsa bunu bilirdiniz zaten. O yüzden sekizinci ayın sonlarına doğru tam yumurta tadımı yaptırın.
bbk88 1cocukannesi_1 teşekkur ederimm🩷 doktor bana liste atti orda yaziyordu 1 yas oncesi yasak diye ondan sordum
Minikbirprenses 1cocukannesi_1 evet bende dokuz aydan önce başladım ek gıda beyazını da verdim doktorların bazıları beyazida ver diyor kisitlamiyor
1cocukannesi_1 bbk88 doğrudur ama yeni araştırmalara göre bebek ne kadar geç yerse o kadar alerji riski yükseliyor yönünde o yüzden artık çoğu doktor 6. Aydan itibaren verin diyor hatta alerjik bebeklerde 4 buçuk aylık başlanıyor ek gıdaya bizde öyle yaptılar
1cocukannesi_1 Minikbirprenses evet yeni araştırmalara göre bebek ne kadar geç yerse alerji riski o kadar artıyormuş hatta benim bebeğim alerjik olduğu için 4 buçuk ayda başladık ek gıdaya
aminedoga Ufak ufak baslayabilirsin takip et inşallah alerji çıkmaz ben de 1 yaş öncesinde verdim çok şükür sorun olmadı her şeyden tattirdim biz ne yersek onunda tadına bakmasını sağladım bal ve süt hariç 1 yaş sonrası bal ve süt verdim
gizemadymn bbk88 7 aylıkken verdim 3 gün kuralı ile şükür sorun çıkmadı,bal,süt,mantar,bakla, çilek bunlar hariç her şeyi veriyorum alerji yapan şeyleri 3 gün kuralı ile deniyorum
Tugcebb bbk88 artık yumurta beyazında 1. Yaş beklenmiyormuş. 9. Ay aşısında da alerjisi varsa uzman hekimin olduğu yerde vuruluyormuş sanırım o yüzden denetmek lazım. Ben aşıdan önce vermiştim Doktorumuz bal (kesin) kırmızı meyveler birde turunçgilleri vermesen iyi olur demişti onlar için bekledim sadece
HELELEKADIN bbk88 doktorumuz bana verebilirsin demişti baştan beri verdim hep hatta sağlık ocağında ki hemşire asa nasıl verirsin 1 yaşından önce demişti çocuk doktorunun izin verdiğini söyledim tamam o zaman dedi ama tepkisini görsen zehir verdim sanki çocuga 🤦
JanJan_ bbk88 9. Ay aşısından önce tatması gerekiyor ama alerjisi yok diye tattırmaya devam etmeyin. Doktorum bir yaşından önce verirsen alerji riski artar sadece aşıdan önce alerjisi var mı kontrol ediyoruz sonra kesiyoruz demişti.