Çocuk varsa çocukların velayeti, kendinize ve varsa çocuklara ayrı ayrı nafaka isteyebilirsiniz ve mutlaka artış oranı yazın her sene ona göre güncellensin TÜFE’ye göre artış isteyebilirsiniz örneğin ya da sabit bir oranda anlaşabilirsiniz karşı tarafla bunu yazmazsanız artmaz hep aynı kalır yükseltmek için dava açmanız gerekir tekrar, velayeti kendisinde olmayan ebeveyn için görüş günlerini net bir şekilde yazın mahkeme o şekilde geçiyor karara her ayın 1. ve 3. Cumartesisi şu saatle şu saat arası gibi yaz tatillerinde bayramlarda yatılı alacaksa ona göre ama net olsun tarih ve saatler, maddi-manevi tazminat talebinizde anlaştıysanız onu yazın ödenecek tarihi de net bir şekilde yazın, varsa mal paylaşımına ilişkin anlaşmanızı yazın ev, araba vs. hangisi kime bırakılacak. Kişisel mallarınızı almadıysanız karşılıklı onlar yazılabilir teslim etmeyi taahhüt eder gibi, mehir alacağınız varsa yazılı bir belgeniz olması halinde boşanma kesinleştikten sonra onun için dava açabilirsiniz ama yazılı değil sözlü verildiyse maddi tazminat kısmına atıyorum 100 gr altını şu şu tarihte ödeyecek diye mutlaka yazın karşı tarafla anlaşıp taksit vs olabilir kararlaştırabilirsiniz ama yazılı mehir senedi yoksa mutlaka bu şekilde ekletmeye çalışın protokole sonra alamazsınız. Maddi imkanınız varsa dilekçenizi bir avukata yazdırmanız daha iyi olur ya da imkanınız yoksa baroya başvurup istenen evrakları toplarsanız adli yardımdan size bir avukat atanır ücretsiz olarak. Ben aklıma gelenleri detaylı olarak yazdım umarım işinize yarar ama bir anlık öfke ve mutsuzlukla hemen boşanmak için haklarınızdan feragat etmemenizi tavsiye ederim, detaylı bir protokolle kendinizi garantiye alarak boşanmanız en iyisi olur. Hakkınızda hayırlısı olsun 🙏🏼