feyzas Sorum başlıkta oğlum tam 2 bucuk yaş ama konuşmuyor. Terapiste başladık bunun icin özel eğitim ve konuşma terapisti alıyor ama henüz daha konuşmuyor. Biz de havalar ısınınca bezi bırakırmak istiyoruz ama konuşmaması kafa karıştırıcı oluyor yanlış bişey yapar mıyız diye. Zekasal olarak bir problemi yok algıları açık hafif uyaran eksikliği ve konuşmaması var .
Leila65 feyzas bizim de konuşma tam anlamıyla yokken başladık 2 günde öğrendi bir iki defa kaçırır onu da anlar artık söyler tuvalet ihtiyacı olunca
Harrye23 feyzas birakir benim kizda konusamiyordu zamanla ogrendi tuvaletini altinada yapti ortalikta batti ama ogrendi
feyzas Harrye23 onlar illa ki olacak havaların biraz daha ısınmasını bekliyorum halıları kaldırmak icin🥲
Leila65 feyzas evet o biraz zor oluyor alışkanlıktan korkuyorlarda ama ona da alışıyorlar içiniz rahat olsun 🙏
Miracinannesi52 feyzas benim de oğlum aktif konuşmuyordu 2.5 yaşındayken hemde kışın evin içinde bıraktırdım 1 ay kadar çiş kaka yapabiliyor üzerine ama sonra konuşmasa bile çiş var kaka var diyor
Miracinannesi52 feyzas işte sen öğreticeksin canım ben sürekli çiş var mı kaka var mı evin içinde sordum 1 saatte bir şişe götürdü kakasını da baktım yapıcak gibi duruyor mesela yere çöküp ıkınıyor hemen klozete götürdüm kaka var deyip öyle öyle alıştı yani sürekli yanında olman lazım gözün üstünde olacak zaten boş bıraksan yanında olmazsan altına yapıyor ☺
dnzzynpmom feyzas eğer beden dilini kullanıyorsa öğrenebilir mesela örnek veriyorum tuvaleti gelince kendini sıkıyorsa belli yere dalıp yapmaya çalışıyorsa özel bölgesini tutuyorsa bunlar hep işaret siz daha iyi tanırsınız çocuğunuzu ama şuda bir gerçek tuvalet eğitiminde çiş zor olan kaka daha kolay öğreniliyor çünkü kaka günde bir kere yapılıyorsa örnek veriyorum bunları çiş birsürü yapıyorlar yani zorlayacak sizi ilk bir iki gün ama öğreniyorlar ama kararlı olmanız ve tepkilerinize çok dikkat etmeniz gerekiyor en ufak kızma sert mimik bile çok etkiliyor ve sizin çocuğunuz hassas henüz çok konuşma sağlamadığı içinde yanlış bir davranış onu daha çok içine kapatabilir.
feyzas dnzzynpmom kakasından falan hiç rahatsızlık duymuyor yapınca :( yani cok uzun beklemesi lazım rahatsız olmak icin. Genelde bi köşeye çömelir yapar . Ama mesela alışsa gider kendisi bile yapar klozete o kadar ki her şeyi kendi yapma peşinde
Busra5009 feyzas büyük kızım 3buçuk yaşında konuşmaya başladı. Ben 2 yaşındayken onu tuvaletle tanıştırdım oyun gibi hatta renkli basamakları olan oturak almıştım öyle tuvalete alıştırdım. Söylediği birkaç kelime vardı annni,tiş,baba bu kadar 😁
feyzas Busra5009 Benim oğlum çiş kaka falan demiyor ama kelimeleri var yine az da olsa bakalım alışacak mı :) inşallah konuşur :(
Niyesordunbucevabi feyzas Bırakır benim kızım 3 yaşında konuştu ama anlıyordu herşeyi 28 ay civarı bıraktırdık