Endegerlimoglum psikiyatri doktoru bu ve benzeri birçok hastayla ilgilendiği için o bu konuda uzmandır.
Çok özür dileyerek soruyorum ve bundan sonra faydalı olması adına konuşmak istiyorum Bu çocugun Bu yaşına kadar sosyal becerilerine geri olduğunu okula başlamadan fark etmediniz mi ?
Çünkü Erken teşhis hayat kurtarır bir çocuğun geleceği söz konusu en ufak bir işaret değerlendirilip çözüm bulunmalıdır.
Ekran maruziyeti var demişsiniz yorumlarda.
ekrana bağlı gelişim geriliği olmuş olabilir. Umarım fiziksel değil de sadece dış faktör kaynaklıdır . sıkı bir program ile bunları çözülebilirsiniz.
Tabii ki Doktor sizi daha sağlıklı yönlendirecektir
Fakat benim size şimdiki tavsiyem acilen evdeki tüm ekran uyaranlarını kaldırın. çocuğunuzla bolca sohbet edin,
evde etkinlikler yapın,
hava soğuk yağmur çamur demeyin bolca doğada vakit geçirin
sosyal çevresini arttırın, iletişim becerilerini güçlendirin. Tabii ki burada zorlama yapmadan yaklaşmak önemli
Farklı deneyimler yaşatin beyin ne kadar çok farklı şeye maruz kalırsa o kadar gelişecektir.
Okulda onlarca özel öğrenme güçlüğü olan öğrencimiz var, bazı veliler İşini o k iyi yapmış ki çocuk normal öğrencilerden bile daha iyi . yani burada veli’ye çok büyük rol düşüyor.
Özverili velilerin çocukları bir yıldız gibi parlıyor, süreci umursamayan velilerin çocukları ise adeta kayan bir yıldız gibi kalabalığın arasında yok olup gidiyor