Her çocuk farklıdır elbette bunu unutmayalım biz 14. Aydan beri tuvalet iletişimi yapıyoruz ama bir türlü onun hazır olduğundan kendim hazır olduğumdan emin olamamış bezi hiç çıkartmamıştım 16-17 aylarda kakasını söyleyip haftada 2 kere falan tuvalete oturmuştu ama sonra vazgeçmişti bende çok üzerinde durmamıştım ama hep kitaplar oyunlar anlatıyordum bu süreçte denerim diye dolu markasının portatif klozetini almıştım onu kullanıyordu ama poposu sığmıyordu son zamanlar sonra 20. Ayda evde kullanırız diye a101 de denk gelip bi klozet aparatı almıştım ama onda da oğlum rahat hissetmedi bacakları acıdı olmadı neyse
- Ayla birlikte artık başlamaya karar verdim gece bezleri temizdi dışarda kaka yapmıyordu bezden rahatsız oluyordu gözlemlediklerim bunlardı
Ev için merdivenli olan aparatlardan aldım önce ama ona hiç göstermedim sonra kamyonlu hayvanlı desenli boxer ve atletler aldım tuvalet eğitimi stickerlarından aldım aldığım hiç bişeyi göstermedim ve çekmecedeki bezlerin bitmesini bekledim
pazar sabah kalktı bez istedim ondan üstünü değiştirmek için çekmeceyi açtı bezleri bitmişti annecim bezlerin bitti artık tuvalete yapmalısın şeklinde konuştuk ve ona aldığım boxerları atletleri gösterdim hangisini giymek istediğini sordum herşeyi ona bıraktım evde hiç bir yere hiç bişey sermedim sakınmadım sonra ebeveyn banyoyu onun için hazırlamıştım işte sevdiği 1-2 oyuncak 1-2 kitap ve merdivenli aparat oğlum sürekli bişeyler yiyen ve çok su içen bir çocuk ilk gün eşiminde evde olması büyük avantaj oldu bana tek başıma o kadar sabırlı olamayabilirdim
İlk gün tam 20 kere çişini 1 kere kakasını yaptı sadece 3 tane çişi tuvalete yapmıştı bu arada her saati not aldım ve çiş sıklığı yakalamaya çalıştım gece de kış olduğundan 2 saatte bir uyandım alarm kurup ne olur olmaz üstü ıslanır üşütür diye ama gece hiç yapmıyordu sadece yaparsa sifona basabileceğini sadece yaparsa etiket yapıştırabileceğini söyledim ve esneklik göstermedim ilk gün hatta post açmıştım çok kötü geçiyor diye 2. Gün yine aynı şeyler ama bu sefer sadece 4 kere kaçırmıştı ama kakasını tutmaya başladığı için kabızlığa doğru gidiyordu çiş saatleri belli olmaya başlamıştı kaçırdığında asla kızmadım ıslaklıktan rahatsız da olmadı her seferinde annecim yanlışlıkla oldu sanırım bir dahakine söylersen kepçeli boxerın pis olmaz şimdi bunu çıkartmalısın çünkü pis oldu falan diye kıyafetlerinin sevdiği şeylerin battığını anlattım unutmuş olabileceğini sorun olmadığını bir dahakine söylemesi gerektiğini söyledim derken derken bu süreçte hep ben soruyordum tuvalete gidelim mi çiş kaka var mı hadi tuvalete gidelim diye saat başı soruyordum tamam derse gidiyoruz yok derse götürmüyordum sözüne güvenmem gerekiyordu yok diyip yaptığı da oldu tabi ben sorduğumda söyleyebilirsin şeklinde yönlendirdim 4. Gün ilk defa kendisi söyledi sabah uyandı yanıma geldi anne çiş dedi hemen koştuk yaptı 5. Gün dışarı çıkmayı denedim ama hazırşıksızdım ve rezalet geçti o inat etti ben dışarı yapacak diye inat ettim ve ikimizde üzüldüğümüzle kaldık ama yapmadı tuttu hemen dışarısı için bişey aramaya başladım ve babyplus mavi aparatı var ya onu buldum aldım anneme gönderdim o gün ama yok erkek çocuğu için hiç uygun bir ürün değilmiş en azından biz kullanamadık o da iptal derken o gece baya araştırdım ve bu katlanır vs dışarısı için olan modellerin hepsinin önü çok alçaktı oğlum dışarda kaka yapmıyordu zaten bu yüzden şu fil şeklindeki şişe gibi olan aparatı almaya karar verdim birde ne olur olmaz klozete geçirilen klozet örtülerinden aldım yarın tam 1 hafta olacak ve biz dünden beri 1 kere kaçırdık onda da benim hatam seslendi mutfaktaydım ben anlamadım
Sonuç olarak sabır çok önemli inanın 2. Gün eşim yokken kendimi o kadar sıkmışım ki eşim geldikten sonra elimi masaya çarptığım için yarım saat oturup ağladım yani mevzu elim değildi anlayacağınız üzere
Ama çok şükür bu kadar hızlı olmasını beklemiyordum açıkcası o yüzden çok mutluyum sonunda doğru ürünleri bulduğum içinde öyle tek pişmanlığım şuan elimde bir sürü ürün var bakıp araştırmadan alışveriş yapmayın dursun kullanırız demeyin aldıklarım öyle pahalı şeyler değil ama israf yinede ilan açıcam kızı olanlar bakabilir 😂 haftaya koltuk halı yıkamayla randevum var 😂
Benim sürecim böyle geçti tuvalet eğitimi için yazı kışı beklemeyin dikkat ederseniz hiç bir sorun olmaz üşümez üşütmez ben altlarını sık değiştirdiğimiz için hep peteğin üstünde tuttum sıcak sıcak giyiyordu iyi oluyor hem gevşiyordu kasları çocuğun hazır olduğunu anlamanız ve daha da önemlisi sizinde psikolojik olarak hazır olmanız şart yoksa korkuya dönüşecektir dürüst olmak gerekirse 2. Gün eşimin olmamasından da sebep sanırım dediğim şeyleri söyledim sakin kalmaya çalıştım ama kızdığım zamanda oldu ve farkettim ki o 2. Günki kaçırmalar benim kızmamdan kaynaklı biraz korku gibi oldu neyseki hatamı erken anladım ve doğru yaklaşımı yaptım en azından yaptığımı düşünüyorum
Oğlumla bizim sürecimiz böyleydi inşallah sizde doğru zamanda doğru şekilde başlayıp en hızlı şekilde atlatırsınız bu süreci 💕