hejdjjr hayır o otomatik yatıyor ptt ye bir sorun eğer yatmadı ise bulunduğunuz ilçenin sosyal güvenlik kurumuna gidip yada telefon ile arayıp aktifleştirmeniz gerekiyor
Bu arada doğum parası için ptt ye gitmek yerine yine sosyal güvenlik kurumu ile iletişime geçip iban numaranızı kaydettirirseniz para hesabınıza geliyor.