Merhabalar, daha önce çocuğu sünnet olmuş annelerin deneyimlerine, henüz çocuğu sünnet olmamış annelerinde düşüncelerine ihtiyacım var. Bebeğim 18 aylık olacak 7 aylıkken sünnet için görüşmeye gittiğimizde bebek çok hareketli lokal anesteziyle yapamayız genel anestezi gerekir 1 yaş altında çocuklar içinde önermiyoruz demişti doktorumuz biz de 1 yaşından sonraya bıraktık. Ancak şuan anneler için daha zor gibi yürüyor koşuyor koltuklara çıkıyor zıplıyor sünnet sonrası için zorlanacağımı düşünüyorum. Bir de kucaktan oturur pozisyonda sallaya sallaya uyuyan bir bebek sünnet sonrası nasıl uyutabilirim bilemiyorum.
Doktorumuz hem sedasyon gibi maskeyle anestezi vericeğini hem de lokal anestezi yapılacağını söyledi. Normalde 15 dk lık bir işlemmiş ancak kendine gelmesi kontroller falan yanınıza gelmesi 1 saati bulur dedi. Yani anneler beni anlayacaktır kendine gelmeden yanında olmak istiyorum gözünü açınca beni görsün istiyorum korkup ağlasın istemiyorum. Bir de bunun açlık durumu var operasyon öncesi 6 saat emzirme devam ediyorsa 4 saat olabilir, operasyon sonrasıda 1-2 saat aç kalacakmış. Yani laftan anlamayacak küçük olduğu için o halde nasıl dayanacağım bilmiyorum. Eğer 2 yaşına kadar yaptırmazsakta bir sonraki ideal dönem 6 yaş sonrası deniyor o zamanda çocuk korkabilir bize kızabilir neden daha önce yaptırmadınız diyebilir. Ama büyük olduğu için ağrısı mı sızısı mı var derdini en azından söyleyebilir.
Bezli bebekte bardak falan koyuyoruz denildi ama benim bebeğim gerçekten çok huylu bir çocuk üstü başı bile rahatsız edip kendi çıkabiliyor o karton bardağı orasında tutar mı bilemiyorum. Çokta hareketli nasıl zarar gelmemesi için engelleyeceğiz onu da bilmiyorum çok uzattım ama gerçekten kafam çok karışık yazdıklarım kafamın içerisinden geçenlerin çeyreğidir. Küçücük bir operasyon abartmayın diyenler mümkünse yazmasın bile tırnağını derin kessem oturup ağlayan insanım ben anestezi alması sonrası açlığı içime sıkıntılar basıyor konu hakkında deneyimlerinizi yazarsınız sevinirim şimdiden teşekkürler.