esmaayeldann şöyle bende kan merkezindede çalıştım 3 yıl. Kan grubu kartlarına hastanın işlemlerini yapıyosun en sonunda çıkan kan grubunu deftere not alıp ordan bilgisayara giriyorsun .o arada kan grubunu göz dalgınlığıyla sekreter yanlış girebiliyor. Çok gördüm çünkü . Bizim sekreterde yapıyordu hatta hastalar geldiğinde direkt sekreter pardon abla filan diye düzeltiyordu o yüzden diyorum tekrar verin diye. Çünkü henüz kan grubunu çalıştığında cihazlar kendisi bilgisayara atmıyor sonuçları manuel grildiği için hata oluyor. Sizde çalışalacağı gün girin kan merkezindeki arkadaşlara söyleyin hem dikkatli çalışırlar hemde tekrar gelicez sonuçlar için doktorla görüşebilrmiyiz diyin. Şimdi sizin dediğinz şeye geleceğim. Normalde yok a pozitif ve ab pozitif birinden negatif çocuk yok. Ha şöyle ortada bir durum var. Bu pozitifliği yada negatifliği belirleyen kısımda hem altta hem üstte çökelme olursa otoantikoru pozitif mesela çocuğunuz a ya a grubu otoantikoru pozitif diyoruz . Böyle durumdada doktorlar hasta yakınlarına bilgi veriyır. Yani rh kısmı bozuk oluyor o kişinin. İlerde allah korusun kan nakli olacağı zaman ihtiyaç duymasın tabi hem a pozitifi hemde negatifi vücudu kabul etmeyebilr o yüzden en net şeyi o kan merkezinin doktoruyla konuşatak çözersiniz . Çünkü oranın doktorları baya üst üste uzmanlık alarak orada çalışıyorlar çok bilgili oluyorlar