avkatanne 14 aylık, karga diyor, sesini çıkartıyor, kedi, köpek, arı, inek bunların nasıl ses çıkardığını soruyorum söylüyor, kendi adım Ayça, annenin adı Ayça, senin annenin adı negibi söyler ve sorardım, şimdi sorduğum da ayyyycca diyor, kendi adı Ekin, ettttin diyor. Kaç yaşındasın dediğimde parmağı ile 1 yapabiliyor. Burnun nerde kulağın nerde gözün nerde dediğim de eliyle gösteriyor, sar sar makarayı şarkısı var onu kendim söylerim onu daaar daaar daaar diyor, işte komşu komşu tak tak dediği yerde yere vurup tak tak diyor ve eliyle sarma işaretini yapabiliyor. Yenidoğan döneminden beri sürekli konuşurdum, yaptığım her şeyi anlatırdım. Evi temizlerken bile ana kucağına alır beraber yapardım, çok fazla konuşurdum hala da öyleyim. Bir şeyi öğretmek istediğim zaman 3-4 kere tekrarlarım, ara ara yaparım , maşallahı var 🧿