Merhaba güzel anneler🤍
Tuvalet eğitimi ve tuvalet iletişimi iki farklı kavram baştan belirtmek istiyorum.
Kızım 7-8 aylıkken tuvalet iletişimine başlayıp, 10 aylıkken bezi bırakmıştık.
En önemlisi sizin sabrınız ve gayretiniz.
Bebekler doğduktan sonra dışkı yaparken titreme, silkilenme gibi sinyal verir, takip ederseniz mutlaka farkedersiniz. Yurtdışında 1 aylıkken başlayanlar da var, tabi ben o zamanlarda hiç düşünmedim lohusayız zaten. Kendisi desteksiz oturmayı öğrendiği andan itibaren kucakta tutarak leğene çişini, kakasını yaptırtmaya başladım. Gündüzleri hiç bez takmadım. Sadece geceleri bezledim. Sinyaller dışında metabolizma hızını da takip ettim. 7-8 aylıkken her beslenmeden 1-1,5 saat sonra çiş yapardı, beslendikten 1 saat sonra çişe tuttum, yapmadıysa 30 dk sonra yine çişe tuttum, o şekilde yapıyordu. Çişini yaparken çiş, pipi gibi kısa kelime söylerdim, taklidi kolay olsun diye, 1-2 hafta sonra kendisi çişi gelince pipi demeye başladı. Tam 10 ayına girdiğinde gece bez takmaya çalışırken kaçtı, o zaman anlattım gece yatağa çiş yapmak yok, anne diyeceksin diye. Tabi diyemiyordu, gece huzursuzlanmaya başladığı an kalkıp çişe tuttum, o şekilde geceleri yapıyordu. 1,5 yaşa doğru artık geceleri de çiş yapmayı bıraktı, sabaha kadar tutuyordu, kuru uyanırdı.
Tuvalet iletişim serüvenimiz bu şekildeydi. Hiç gerileme yaşamadık, 2 yaşından itibaren klozete adaptör aldık o şekilde devam ediyoruz. Şimdi 5 yaşında. Hiçbir travma yaşamadı.