utkumantar benim büyük oğlum öyleydi. Oral dönemi 9 ayına kadar oldu, hani çocuklar her şeyi ağzına alır ya bizimki 9 aylıkken bunu bıraktı. Pipetli suluğu bile ben ağzina götürüyordum her şeyi ben yediriyordum. 18 aylıktı, bir akraba gelmişti misafirliğe :D o kendi yemesi için uğraştı biraz, işte çatalı ağzına götürmeyi gösterdi falan. Sonra ben de birkac gün devam ettim öyle alıştı kendi yemeye. Ama ısrarla değil nazikçe sıkmadan göstermiştik.
Buna karşılık küçük oğlum bebeklikten beri hep kendi yer, hiç kendisi yesin diye uğraşmadim. Ben ben ben diye ağlardı kendi yemek isterdi…. Her çocuk uğraştırmıyor bazılarının mizacı zor oluyor maalesef.