mrlygt lavmanı çocuk doktoru mu yaptı? Çok küçük daha genelde önerilmiyor ama, benim kızımı da acile götürmüştük sabaha kadar ağladığı ilk gece, ordaki hekime kalsa lavman yapacaktı, ebe epey bir masaj yaptı bize de gösterdi. Kızım rahatlayıp sakinleşince uyudu hemen ve eve öyle geldik.
Birkaç gün biz düzen oturtana kadar devam etti bu sabaha kadar ağlamalar sonrasında kurtulduk çok şükür.
Gaz damlası ve probiyotik kullandık
Mama da içiyordu, kolik mamasına geçtik, biberonu da kolik aparatıyla kullandık.
Yediklerime ekstra dikkat ettim, rezene anason kimyon tohumlarıyla çay demleyip içtim her gün.
Sancı anlarında bir bezi ütüyle ısıtıp ilk sıcaklığı geçince zıbının üzerinden karnına sardım.
Her beslenme öncesi karnına gaz masajı yaptım, beslenme sonrası da mutlaka üst gazını çıkarmaya dikkat ettik. ( l love you masajını mutlaka öğrenin, internette videoları var, bu masajla birlikte birkaç hareketi birleştirip yaptım çok iyi geliyor) acile gittiğimizde de masaj sonrası sakinleşmişti zaten. Masaj yapmayı öğrenip sürekli uygulayınca rahatladık biz, yoksa dört farklı doktora gittik hepsi de aynı şeyi söyledi: “kolik” masaj yapıp sabredeceksiniz.
Bir ay önce geçti kolik ağlamaları, artık sadece uyku öncesi rutinin bir parçası olarak daha yüzeysel yapıyorum masajını, o da alıştı çok hoşuna gidiyor. Masaj yapacağımı anladığında keyif çığlıkları başlıyor.