Bu postu atacağım zamanı o kadar bekledim ki… bir gün hep derdim ki kızım yemek yemeye başlayınca nasıl yaptığımı neler denediğimi tek tek yazacağım😂 o gün 4.5 senenin sonunda geldi arkadaşlar. Doğduğu dakikadan beri türlü beslenme araçlarını reddeti benim kız. Meme biberon eds kaşık aklımıza ne geldiyse dayadık ağzına bana mısın demedi, zar zor sağ memeyi sevdi de 16 ay boyunca yeri geldi hoplayarak yeri geldi zıplayarak bazen de ağlayarak karnını yarım yamalak doyurduk. 6 ayın sonuna benim 4 sene sürecek olan kabusum yani yemek reddimiz başladı😂 ağlaya ağlaya 8 minik tencere yıkıyordum avakadoları muzları yumurtanın bilmem ne kadar haşlanmış olanı bizim köydeki ineği besleyip sağdımız sütten yaptığımız yağ ve yoğurtları nihayetinde tükürük ve ağızdan atması suretiyle ben yiyordum😂 çocuğu sağlıklı besleyeceğim diye en son 110 yaşına kadar yaşayan ninelerle yarışacak kadar sağlıklı oldum çıktım 😂 kayınvalidem ve asla dünya sağlık örgütü ile uyuşmayan fikirlerini de denedik çay ekmek, bol yağlı ve tuzlu yemeklere ekmek banıp salatanın suyu sıyırmak gibi şeyleri de yaptık tabii eksik kalmadık ama yemeyince yemiyor demekki 😂 akışına bırakıp üç gün sonra evde sinir krizi geçirdiğim bi gün benim sıpa memeyi emerken ucundan koparmasın mı☹️ çocuğu nasıl eşimin kucağına attığımı evin içinde deli dana gibi tarihi geçmiş lansinoh aradığımı bir ben bilirim 😂 neyse bu olaydan sonra sağ memeye veda ettik, tabi benim memelerin biri aşağı biri yukarı bakıyor bu süreçte bi de işin yok buna psikolojini boz. Neyse efendim ertesi gün oldu çocuk hayatında ilk defa bir çay tabağı pilav yoğurt yedi😍 tabii evde benden mutlusu yok afirkalı gençler gibi dans ediyorum 💃🏻💃🏻Lan dedim demekki işin sırrı memedeymiş o günden sonra geri kalan 16 aya göre daha iyi yedi. Burada defalarca post açtım bir çok anne ile konuştum en az 10 farklı doktora götürdüm çölyak testi vs her şeyini yaptırdım. Yeri geldi 2 gün boyunca sadece yarım simit yedi yeri geldi 1 hafta boyunca sabah öğle akşam tarhana çorbası içti. Öğün miktarları minik mama tabağının yarısını geçmedi hiçbir zaman. Aburcuburu dahi reddeden bir çocuktu. Siteye inerdik parka götürürdüm tüm çocuklara aburcubur, simit, kek verirdim benimki iki ıssırktsn sonra hepsini dağıtırdı😂 son aylarda iştahı düzeldi, büyüdü anlamayı ve anlaşmayı eskisinden daha iyi kavradık. Yemek yemezse vucüdunda neler olacağını, neden yememiz gerektiğini anladı. Evde yedik dışarıda yedik televizyon izlerken yedik yeri geldi bebeklere yedirdik biz onları izledik derken çok şükür miktarları da yediği şeyler de arttı🌸
Eğer okuyup da bende aynı şeyleri yaşıyorum diyen anneler varsa lütfen geçiçi olduğunu bilsin, yemediği dönemler saçım beyazladı, yemek saati yaklaştığı zaman karnıma ağrı giriyordu. Çok şükür geçti bitti🌸🤍 hala yaşıtlarına göre az yiyor hala yemek seçiyor ama dediğim gibi artık çok çok daha iyi tabağını bitirmeye gayret ediyor itiraz etmiyor ve en önemlisi anne acıktım diyor 😂
Gerçek manada beslenme zorluğu yaşamış anneler beni anlar, yalnız değilsiniz umarım hepinizin çocukları içinizi rahatlatacak kadar yer karnı doyar bizde bi öğün de olsa rahat nefes alırız 🤍🌸😂