bilgemom 1 tane kızım var ilerde kardeşi olmasını çok isterim ama korkularımda var yetemezsem diye sizce arada kaç yaş farkı olmalı ? F be de
Marianne bilgemom 5,5 yaş kızımla oğlumun arası. En ideali bence, kızım artık kendi hijyen işini kendi hallediyor. Laftan anlıyor, düzeni var ona göre yaşıyor, gereksiz kardeş krizi, ilgi krizi yaşamıyorum.
dmrcesra bilgemom Benim şuan 4 aylık oğlum var emzirmeyi bırakınca düşünüyorum ikinciyi kardeş güzel şey bizlere bişey olsa en azından kardeşi olur diye düşünüyorum 🤔
LinaElzem bilgemom ilk iki kızımın arası 3.5 yaştı büyük kızım kardeşine hiç karışmadı rahattım tabi kıskançlığı üzüntüsü öfkesi vardı o ayrı ama hepsi bizeydi bebeği seviyordu. Şimdi ortancamla yenidoğan miniğim arası 27 ay o da kardeşini çok seviyor ama küçük olduğu için anlamıyor bebeğim ağladığında emzik vermeye çalışıyor bizden önce koşup bazen yüzünü sıkıyor farkında değil bazen zarar veriyor aklı ermediği için biraz daha zor sanki.
mom1900 Yaklaşık bir aya doğum yapacağım inşallah. Araları 2,5 yaş olacak. İsteyerek yaptık inşallah pişman olmam gözümde korkmaya başladı yavaştan ama yapacak bir şey yok 😂
Miniki bilgemom yani uzmanların görüşü şu yönde; ilk çocuk tuvalet eğitimi almış olmalı , kendi yemeğini yiyebilmeli. Yani 3 yaştan sonra anne hamile kalabilir diyolar. Bende buna uyarak yaptım yenidoğanım 13 günlük oğlum 4 buçuk yaşında şimdilik iyi gidiyor bakalım .
Marianne mamacitaa_ daha rahat daha bilinçli oluyor büyükler bu yaşta. Tabi ilgilenmek zaman ayırmak lazım. En azından kendi başına oyalanabiliyor. Kıskançlık yok, kardeş sevgisi var. En ideali bence 5-6 yaş aralık olması.
mamacitaa_ Marianne aynen öyle.🌷 bizim de öyle şükür 🤍 ben de hep diyorum 4-5 yas arası benim idealim.