nehired olasılık hesabıdır kesin bi sonuç vermiyor. Olasılık ne kadar azsa o kadar riskli kabul edilirsin. Mesela 1:250 gibi bi değer ve altı riskli sayılır. Bu demek oluyor ki 250de 1 ihtimal. Bi oda düşün 250 çocuk var bunların 249unda sorun yok sadece 1inde sendrom var. Ben yaptırdım riskli çıktı ama normal doğdu deniyor ya o da bu yüzden oluyor yani o 249 kişiden biri oluyorlar aslında. Sayılır ne kadar büyükse riskli o kadar azdır. 1:10 bile çıkmış olsa yine kesin değil 9 kişiden biri de olabilirsin yani. Ama 250 veya 500 altı riskli kabul edilir o yüzden ileri tetkik isterler fetal dna muhtemelen. Boşuna testler de değil yanlış testler de. Okumayı bilmek gerekiyor