meliiii orada 2., 4. Ve 11. Ayda oluyormuşsunuz çünkü. Geçe yayıyorlar yine 18 de yaptırdığımız aşıyı siz de üç kez yaptırmış oluyorsunuz. Bir de İspanyada vaka görülme sıklığı ile Türkiyedeki bir değil. Türkiye ortadoğudan kazanla göçmen alıyor. İspanyada böyle bir karma toplum mevcut değil.
Yani kıyaslamak anlamsız oluyor
Sorunuzun cevapı da, 18.ay aşısı: Karma aşı (difteri, tetanos, boğmaca, çocuk felci, Hib, HepB)
Bu Türkiyede 2,4,6
İspanyada 2,4,11de uygulanıyor. Yani bu aşı orada da var uygulama sıklığı farklı.