Para sonuçta para… İnsan ister istemez düşünüyor: Herkes gerçekten helal yoldan mı kazanıyor? Ben bunu uzun süre çok sorguladım. Ama etrafa baktıkça şunu görüyorum; çoğu zaman yük orta gelirli ve fakir insanların omuzlarında. Bazı şeyler hep zenginin cebinde kalıyor.
Ekonomi çok zor, fakir daha da fakirleşiyor, zengin ise daha zengin oluyor. Bu tabloyu gördükçe insanın düşünceleri de değişiyor. Ben de zamanla bu sorgulamanın içinden çıktım.
Biz yine de illegal yollara girmiyoruz, faize bulaşmıyoruz. Ama artık yapanlara karşı eskisi kadar sert hisler beslemiyorum. Bazen “demek ki cesaret etmiş”, “demek ki bir yolunu bulmuş” diye düşünüyorum.
Çevreme bakıyorum; benden daha zor durumda olması gereken insanlar daha iyi arabalara biniyor. Biz ise ay sonu nasıl gelecek diye hesap yapıyoruz. Bu da insanın içini ister istemez yoruyor.
Yine de bizi ayakta tutan manevi değerlerimiz var. Belki en çok da onlar tutuyor. Ama dürüst olmak gerekirse, beni biraz olsun yukarı taşıyacaksa… artık buna da tamamen kapalı değilim.