defnes32 geçenlerde gittim doktora spiral istemiyorum, regl düzenli, 3-4 gün sürüyor kanamam az oluyor ağrım çok az oluyor dedim spiral haricinde ne kullanabilirim hormonsuz olmalı dedim. Neden spiral’ istemiyorsun 5-10 yıl koruma sağlıyor hissetmiyorsun bütçeyi de zorlamıyor dedi , güvenmiyorum dedim spiral’ taktıran bir çok memnun hasta var ama insanlar hep olumsuz olanları kafasına takıyor dedi. Acısı yok takılırken kendini kasmazsan ağrı olmaz kanaman da az oluyor ağrın da az tam sana göre bakır Ria dedi spiral’ in hormonsuz olanı var dedi. Vücuduna boşa hormon yüklemezsin dedi. Deri altı sordum aşırı hormon var dedi göğüs hassasiyeti , baş ağrısı, depresyon, hiç adet görmeme gibi , düzensiz lekelenme gibi , kol ağrısı gibi yan etkileri var dedi hap sordum alarm kursam düzenli kullansam diye bütçen için sorun değil ise ( SGK karşılamıyor) hap da olur dedi. Düşündüm taşındım spiral’ e karar verdim. Hem spiral Takicam hem de eşim geri çekilme ile korunmaya devam edecek cuma günü randevum var kadın doğuma ha bir de şeyi sordum her ay kontrole gelmek gerekiyormuş spiral takınca dedim öyle bir şey yok kaysa zaten anlarsın dedi kontrole senede 1 gelmen yeterli olur zaten ultrason ile bakıyoruz kaymış mı duruyor mu diye dedi