Prensesannesi32 buseatabay cocuk ve sen ne zaman hazırsan o zaman başlanmalı kendi fikrimce 2 yas sonrası olabilir ama iki çocuğuma da birini 2.5 yas diğerini 27 aylikken eğitim verdim yaz dönemine denk geldi beni üzen çocuklar olmadi çok kolay öğrendiler erken öğretme gibi de asla cabamam olmadi oysaki kucuk kızım 20.ayda çiş diye söylemeye başlamıştı ara ara tuvalete gidipte yapıyorduk ama küçük olduğu için artı kasları da tam gelişmemiştir diye erteledim 27 aylik olduğunda da 3 günde çözdük zaten mantığını kurmuştu ne kendini ne beni üzdü masallah geceli gündüzlü temizlendi
hicrettt buseatabay yurt dışında 2,5 - 3 yaşında okula başlandığı için okula başlamadan bezi bırakmalılar. Yani bana göre tam 2 yaş ideal.
esram66 Kızlar nasıl yaptınız yani benim çocuğum tuvaletten korkuyor alıştırma tuvalet alsın bir işe yarar mı nasıl tuvalete alıştıracağımı bilmiyorum
KayraVeAnnesi_06 buseatabay 33 aylıkken eğitim verdim , bütün sinyalleri vermesine ve hazır olduğunu düşünmeme rağmen zor geçen bir süreç oldu . 15 günde öğrendi çişini söylemeye ve büyük tuvaletini hep altına yaptı korktu sanırım . 20. Günde de büyük tuvaletini yaptı ilk . Zorlu bir süreç gerçekten sabır işi sizinde bebeğiniz kadar hazır olmanız lazım . Şimdiden kolaylıkla diliyorum
feyzatsdmr buseatabay benim oğlum 17 aylık olavak şuan cisi gelince gösteriyor bezini ,ben anlıyorum isim varsa bezine yapiyo yoksa tuvalete götürüyorum simdiden yavaş yavaş alissin diye havalar isinunca tanamen alistiricsm
gizematadeniz feyzatsdmr benim oglum da soyluyor 17 aylik. Ciş diyor mesela. Kaka yaparken kaka diyor. Ama kakayi tam yapacakken söylüyor onu yetiştirebilir miyim bilmiyorum. Ben de kucuk bi tuvalet alcam ona. Ben yaparken gelsin yanima o da tuvaletine otursun belki alisir oyle kendi kendine diyorum. Yazin haziran temmuz gibi 2 yasina girmeden kesmeyi dusunuyorum ben de. Konusmasi iyi cunku her naneyi soyluyor onu da bilebilir o zamanlar herhalde
Kediperest 28 aylıktı ama çiş diyordu sadece geldiğini anlayamadı 14 gün boyunca yapmadı cok yoruldum o da tutmaya başladı hiç yapmamaya ben de beklemeye karar verdim
Vildan53 2 buçuk yaşında bıraktırdım kızımı çişinde sıkıntı yaşamadık 2 günde alıştı ama kakada hala zorlanıyor yapmıyor altına yapıyor şuan 37 aylık
feyzatsdmr gizematadeniz bizim oturmaku tuvaletimiz var oğlum için ama ona oturup yapamadi alismak istemedi , nirmal tuvalette götürüyorum elimde tutuyorum alisnaa kadar birde mesela soyluyo direk götürüyorum bekle yapma tut diyorum 😂 her gittiğinde mutkaka çişini yaoar ama kaka biraz sıkıntı bazen yaomis oluyo bazen şarkı söylüyorum elimde tutuyordum bekliyoruz birwz öyle yapiyi cok da sıkmıyorum yaza kadar her türlü alışır akıllı çocuklar onlar bu devurdekiler erken kapıyo herşeyi
gokcen_ gizematadeniz @feyzatsdmr evet benimki de 17 aylık kakası gelince eeeh diyor ama idrarını yaparken demiyor tabi.ben yine de oyuncak klozet aldım,bezli onun üstünde oturarak yapsın diye.kitap olarak da hep klozetli kitapları em çok sevdiğidir 😅akran bulmuşken sorayım her çocuk özeldir ama sizinkinin konuşması nasıl gidiyor ?
feyzatsdmr gokcen_ anne baba dayi dede nene annane hadi Allah diyo kedi görünce tis tis cisi gekince ehh geldi yorukunca ayy diyo baya konuşmaya çalışıyor ama işine gelince erkek çocukları geç konusur derler simdiden böyle geç halı bu şekilde 😂😂 ama acelemiz yok sağlıkli olsun da her türlü öğrenecek konuşmayı sizemde durunlar nasıl
gizematadeniz gokcen_ ben iyi oldugunu düşünüyorum ya. Yavas yavas ikili birlestirmeye de basladi sanki. Ben tuvalete gidiyorum mesela gidip babasina “anne çişş” diyo. Ne dersem soylemeye calisiyor ve artik sorulara da cevap veriyor. Tavşan ne yer diyorum havuc diyor panda ne yer diyorum bambu diyor. Bir de sey basladi yeni yeni yer yön kavramlarını anlama. Mesela kedimiz var oglumun arkasindan yürüyorsa gelip “mammino (mario kedimizin adı) arkaa” diyor kedi arkamda anlaminda. Ufaktan sarkilara eslik ediyor mesela ben ali babanin ciftligi soyluyorum ciftliginde kuzulari var falan dedigimde meee meee kismini o söylüyor ben de diyee bagirir diye devam ettiriyorum. Uzun soru cevaplar da yapiyoruz. Mesela ben sen benim neyimsin diye sordum geçen. Bal dedi. Hayır sıpasın sen dedim. Sıpa eşeeg dedi 😂😂 konusarak iletişim kurmaso gerektiginin de farkında sukur masallah iyiyiz yani o konuda. Surekli sarki soyledim dogdugu gunden beri bence o etkili oldu. Kitap da okudum hep ama sarki daha cok. Ben de bari seyi sorayim ya yiyor mu? Benimki aslaaaa yemiyor ozellikle 1 haftadir. Eskiden yine oyunla falan yiyordu takmıyordum. Simdi hasta oldu gecen hafta. Iyilesti ama yemiyor hala deliriyorum alışkanlık edindi yememeyi. Agzina aliyo bekleyip bekleyip tukuruyo deliriyorum artik
gokcen_ gokcen_ Evet bizim de öyle aynıymışız ☺️anne ,baba ,anneanne,dede,teyze ,çiçek ,aç,lamba ,bir yere çarpınca abov diyor.