elaerke99 geçmiş olsun 💐 çocukken bende çok kum döküyormuşum. Şurup tarzında bir takviye kullandığımı hatırlıyorum, postu görünce anneme yazdım ama elbette hatırlamadı ne olduğunu 🫠 Kısaca bir araştırdım, karşıma çıkan ilk bilgi şöyle; fazla miktarda mineralli su tüketmek, aşırı tuz tüketimi, yetersiz sıvı alımı, idrar yolu enfeksiyonu, vücutta protein fazlalığı. Ayrıca bazı antibiyotikler, genetik yatkınlık ve gastrointestinal sistem hastalıkları da böbreklerde kum oluşmasına neden olabilir. Nefrolojide muayenenizden sonra ana etkeni söyleyip ona gör tedaviye başlanır. Şu an 33 yaşındayım maşallah hiç bir sorunum yok. Büyük bir sağlık sorunu gibi durmuyor yani içiniz ferah olsun 💐