duyguluannee Ben ilk önce gece emmesini kestim gece çok bağımlıydı. Uyutmadan önce emzirdim gece uyandığında meme vermedim su teklif ettim su içti ama yine memede istedi. Dedim meme çok yorulmuş biraz dinlensin sabah uyandığında meme vercem sana. Tabiki anlamadı çok ağladı krizlere girdi. Kucağımda gezdirdim sakinleştirmeye çalıştım. Konuştum bi şeyler anlattım. Gece en sonunda yorulup kucağımda uykuya daldı yatağına geçirdim. İlk gece biraz zordu ama korktuğum kadar değildi. Gece boyu vermedim ama sabah uyanır uyanmaz emzirdim. 3.gün sonunda baya rahatlamıştık ağlama krizleri olmamıştı. Su içip geri yattı uyudu. Çok ağlarsa kucağımda gezdirerek sakinleştirdim. Gündüz emmesinide ben birden kesmek zorunda kaldım çünkü bağımlıydı olur olmadık yerlerde meme ister beni çok bunaltırdı. Salça sürmeyi denedim meme ucuna peçete koydum kızım meme istediğinde meme hasta olmuş dedim o şekilde emmek istemedi. Her istediğinde memeyi açıp gösterdim. Güzelllikle sakince anlattım sen artık büyüdün memeye ihtiyacın yok ama istersen başka bişey yiyebilirsin yada su içebilirsin dedim sakız verdim meyve verdim falan o şekilde oyalandı. Bir süre sonra, zaten kendisi emmek istemedi. Gece uykuya geçerkende uyku öncesi rutin ve yatağa geçince ona kitap okudum sohbet ettik o bişeyler anlattı kendi dilince. Onu dinledim falan yatakta döndü dolandı bir şekilde uyudu. Memeyi bırakınca uyku saatlerimiz biraz kaydı ama gece sabaha kadar deliksiz uyumaya başladı. Meme bırakma sürecinde çok kararlı olmanız lazım sabırlı olmak lazım. İlkten yok diyip sonra meme vermek çocuğun kafasını karıştırabilir. Benim kızım aşırı meme bağımlısı bir çocuktu ona rağmen çok zor geçmedi meme bırakma süreci. Umarım sizde kolaylıkla atlatırsınız bu süreci