2124 ayaktan baktığımız şeyler çok başka, topuk kanından bahsettiğinizi düşünüyorum oradan genetik bazı hastalıklara bakılıyor ama tip 1 diyabete bakılma diye bir şey yok. Her çocuk için şeker kontrolü şart değil ve rutinde de yok ama siz derseniz ki benim çocuğum aşırı su içiyor, çok yiyor ama kilo alımı zayıf, çok işiyor, bir anda kilo vermeye başladı, yaraları iyileşmiyor, ağzı meyve, aseton kokuyor ya da bunlardan bir kaçı o zaman şüphelenip bakılır. Burada şüphelenecek şey çocuk normalin dışında olan şeyler. Ya da ailenizde tip 1 diyabet vardır, ailede çoğunluk şeker hastasıdır, anne hamilelikte diyabet geçirmiştir sizin çocuğunuzda da belirtiler vardır o zamanda bir kontrol istenebilir.