Vuska otizm de en belirgin özellik ismine bakmaması deniliyor. Parmak ucunda yürüme de var. Anlattığınız şeyler için otizm diyemem sizde kendinizi boşa strese sokmayın. Bana göre sadece kelime sayısı az geldi, 3 yaşında daha iyi ifade etmesi gerekiyor gibi düşünüyorum belki bu konuda bir uzmandan yardım alabilirsiniz. Ekran maruziyeti varsa haddinden fazla genelde oda konuşmayı etkiliyor diye okumuştum bir yerde. Sık sık oyun grubu gibi şeylere katılabilirsiniz, şuan salgın var diye istemeyebilirsiniz, havalar çok soğuk olmadığı sürece park gibi yerlere de götürüp orda en azından kendinden büyük yada küçük çocukları görüp sosyalleşmesini destekleyebilirsiniz. Tanımadığı kişilere karşı utangaç olup yüzünü kapatabilir, yada tanıdığı kişiye de yapabilir. Yemekleri saçabilir, öfkeli olabilir. Bunlardan daha çok sizin yaklaşımınız ve tepkiniz nasıl oluyor o önemli bence. Yemekleri attı diye bağırmak, ağlıyor diye aaa niye ağlıyorsun ne var bunda gibi sözcükler kullanmak daha da hırcınlaştırabilir. 3 yaşında her cümlenizi anlar, her halinizi anlar vaziyettedir. Sakin kalıp düzgünce konuşun. “Ağlayabilirsin tamam çok öfkelisin, ben çok sakinim seni anlıyorum sana sarılabilir miyim? Hadi gel seninle şu oyunu oynayalım gibi gibi Yada sarılın sakin kalıp bir söylemeyin. Yüz kapatma konusunda da ilk önce niye öyle yaptığını anlamak lazım, örnek tanıdığınız biri ise aa bu benim arkadaşım bak, ben yüzümü kapatmıyorum onunla konuşmak istiyorum, sende ister misin gibi. Zorlamayın hiç bir şey için, geçici süreçler, kolaylıklar diliyorum 🌸