bianneo Satıcının “düdüklüde önce süt pişir” demesinin birkaç mantıklı nedeni olabilir. Genelde bu öneri ilk kullanım için verilir:
🔹 1. Koku ve metal tadını gidermek için
Yeni düdüklü tencerelerde üretimden kalan metal kokusu veya yağ kalıntıları olabilir.
Süt, bu kokuları suya göre çok daha iyi çeker ve yok eder.
🔹 2. İç yüzeyi “alıştırmak” için
Süt kaynatıldığında tencerenin iç yüzeyinde çok ince bir tabaka oluşur.
Bu:
• İlk yemeklerde dibine tutmayı azaltır
• Özellikle etli yemeklerde daha dengeli pişirme sağlar
🔹 3. Contadaki fabrika kokusunu almak için
Düdüklülerin lastik contası yeni olduğunda plastik/kimyasal koku yapabilir.
Süt bu kokuyu bastırmada etkilidir.
🔹 4. Geleneksel ama yaygın bir yöntem
Türkiye’de ve bazı üreticilerde bu, “ilk kullanım ritüeli” gibi kabul edilir.
Bilimsel zorunluluk değil ama pratikte işe yaradığı için önerilir. dedi Chatgpt