eemirtalha Tam rutin oturtma dönemindesiniz. Şu andan itibaren uyku düzenini sağlarsanız mis gibi olur. Bebekler rutin sever. Mesela gece odasına saat 8 gibi götürün. Karşınızda bir yetişkin varmış gibi gece uykusuna hazırlarken her şeyi anlatın ve ya altını üstünü değiştirirken yumuşak tonla ona rahatlatıcı ninniler söyleyin.Kendi sesinizle söylediğiniz ninni bebeğinizi daha çok rahatlatacaktır. Yanında olduğunuzu bilecek. İyi geceler muhakkak olsun onu da söyleyin , sabah uyandığında da günaydın diyin perdeyi açın gün ışığını görsün ki gece gündüz kavramı başlıyor buradan sonra. Gece uykusuna geçirirken odanıza girdiğinizde oda loş olsun burada telefon feneri ve ya gece lambası kullanabilirsiniz. Bazı bebekler uyku öncesi banyo bazıları ise banyo değil de masaj sever. Benim kızım o dönemlerde masajcıydı. Bebek yağıyla tüm vücudunu rahatlatırdım, ayak altlarına da masaj yapardım ki uykusunda gaz problemi yaşamasın diye. Sallayarak uyutmazdım, uyku öncesi son emzirmeden sonra gazını da çıkartıp poposunu pışpışlayarak uykuya geçirirdim. Gece 1.00 de ve sabah 04.30 5.00 gibi 2 kere rüya öğünü yaradı. O esnada asla ışığı açmazdım. Karanlıkta emzirdikten sonra tekrar yatağına yatırırdım ki uykusu açılmasın. Bunları her gece sarkıtmadan yaptım muhakkak. Anladığım kadarıyla bebeklerde bizim gibi rutin seviyor. En önemlisi de gece 23.00 te uyuyan bebeği ertesi gün direk 20.00 de uyutmaya çalışmak çok daha zor. Bu yüzden geçiş sürecini yumuşak atlatın. Mesela gece 23.00 te mi uyuyor ertesi gün yarım saat erken uyutun. Sonraki gün yarım saat daha derlen 20.00 ve ya 21.00 de uyuyacağı düzene gelmiş ve sabit kalmış olacaksınız. Sizde bebeğiniz de zorlanmayacaksınız. Umarım faydalı olur 🌸