Merhaba öncelikle çok geçmiş olsun.
Bende aynı durumları yaşadım.Bebeğim şuan 3 aylık ama çok şükür bu süreci çok güzel atlattık.Öncelikle doktorumuz bize trubiotic diye bir probiyotik verdi ve bunu hergün 6 damla düzenli kullandım.Bu bebeğin bağırsaklarını daha verimli çalışıp kolay gaz çıkarmasına neden oluyor.Bu probiyotiğin yetmediği noktalarda Samp simplex damlayı kullandım.
Ama her emzirme sonrası muhakak gazını çıkarmaya çalıştım.Çünkü doktorumuz eğer gazını çıkarmazsan midedeki gaz bağırsaklara iner ve bebek için daha kötü bir durum olur demişti.Yeri geldi emme sonrası 20 dk sırtına pıt pıtladığım oldu,karnına gaz masajları yaptım,karın üstü tummy time yaptırdım,kiraz çekirdekli kemer kullandım bunlarla gaz çıkarmasını bir süre destekledim,bir süre sonra farkettim ki emzirmeden sonra bebeğimi 5-10 dk dik bir pozisyonda tuttuğumda hiç sırtına pıtpıtlamadan bile kendiliğinden gaz çıkardığını farkettim ve sonraki süreçlerde hep bu yöntemi uyguladım ve hala daha uyguluyorum.Şuanda daha hareketli olduğu için gaz problemimiz hiç kalmadı diyebilirim.Özellikle piyanoylu oyun halısı gün içinde 10 dk bile oynasa ayaklarıyla yaptığı tüm hareketler gazını rahatça çıkarmasına sebep oluyor.İnşallah verdiğim bilgiler faydalı olur ve inşallah bu süreci bir an evvel atlatırsınız.