dmir Merhabalar kızım 20 aylık ismine tepki vermiyor yani nadiren bakıyor bir şeyleri getirmesini söylediğimde getiriyor oyun oynuyor alkış calışıyor gel yapıyor anne baba dede gel kalk gibi kelimelerde söylüyor fakat göz teması cok fazla kurmuyor bugün psikiyatriye gitik ekran baktığı ve 2 dil konuşulduğu icin olabilir dedi 3 ay ekranı kestik risk altında yinede dedi otizmli cocuklar artık cok görülüyor dedi anne baba olarak moralimiz bozuldu kötü olduk böyle bi durum yaşayan var mı ben annesi olarak otizm olduğunu düşünmüyorum ama içime bir kaygı duştu Birde kızım 7 ay önce göz kayması ameliyatı oldu
Kaardelen dmir Yani ben dediklerinizden pek otizm belirtisi almadım. Ama Allah bilir, payınıza düştüyse yapacak bir şey yok. Ama dediğim gibi sanmıyorum. Her çocuk bir olmuyor bu gibi şeyler de, tepki vermelerinde.
sengul34 dmir bunlarda en ufak şey olsa hemen otizm diyorlar Benim çocuğumun da mesela göz teması yoktu 3:30 yaşında sesine pek bakmazdı bir şey gösterdim anlamazdı hiç de otizm değil yani zehir gibi çocuk masallahhhh yine de kontrol etmekte dikkat etmekte fayda var
Woman35 dmir ekranı 3 4 ay kes asslaaa açma ne telefondan ne televizyondan sen video izlerken bile ona gösterme yanında izleme yani bol bol konuş göz temasi kur etkinlikler yapın birlikte konuşturan kitap al mesela o güzel bol bol iletişim halinde ol yani hiçbir şekilde ekran acmazsan emin ol düzelir aile yakınsa ailene git mesela kalabalık ortama gir o da işe yarıyor ama orda da ekran yok televizyon açıksa kapat
Aklimideliricem 19-20 aylık civarında bende oğlumdan şüphelenmiştim götürmüştüm aynı şekilde 3 ay TV kes kontrole gel demişti gerçekten TVyi kesince düzeldi şuan gayet normal 3 yaşına girdi hemen kötü düşünmeyin göz teması kurarak oyunlar oynayın kitap okuyun etkinlik yapın gerçekten faydası oluyo
dmir Aklimideliricem ismine tepki vermesi ve göz teması kurması icin ne gibi etkinlikler yapabilirim öneri olan yazabilir mi❤️
gg3848 dmir eğer çok fazla ekrana maruz kaldıysa da otizm gibi gelirtiler gösteriyor yakın zamanda ameliyatta olmuş o da gelişimini etkilemiştir 0 ekranla bol kitaplar oyunlar vakit geçirin umarım her şey yoluna girer🙏🏻
dmir Çok teşekkür ederim biraz da olsa içim rahatladı inşallah düzelir yani 3 gün oldu keseli şuan bile daha cok konuşup oyun oynuyor göz teması kurmaya başlıyor gibi
Aklimideliricem dmir öyle özel bişey var mı bilemedim ama ayına uygun etkinlik paylaşan sayfalar oluyo ya onlara bi bak bebeğinin seveceği şeyleri seçersin