Öncelikle oğlum 30 aylık ve otizm değil. Bir çok gelişim testi yapıldı 18. Aydan sonra. Belirteyim öncesinde😅
3-3 buçuk aydır okula gidiyor. Konuşma geriliğimiz var. Doktorumuzun ve psikiyatri önerisiyle okula yazdırdık. Doğdu doğalı sürekli gezdirdim. Hiç eksik kaldığı bir yer olduğunu düşünmüyorum. 9. Aydan beri oyun grubuna özel-devlet karışık gidiyor. Aynı ay doğumlu arkadaşları var sürekli onlarla buluşturdum. Jimnastiğe ve yüzmeye de gönderdim. Gibi gibi sayamayacağım kadar çok etkinlik var diyeyim size.
Oğlum özellikle uykusu gelince ortaya bir şey koyup etrafında aralıksız dönüyor. Bu artık son zamanlarda günde 2 saat belki daha fazla gibi bir süreye çıktı. Dehb şüphesi var bu arada. Rehberlikle görüştük öncesinde de ergoterapi önerdiler. Okula alışmasını bekliyorduk. Haftaya psikiyatriye götürcem zaten tekrar çocuk doktorumuz da istedi.
Buna ek olarak 14 buçuk aylık falan yürüdü. Ve denge problemi hala yaşıyoruz. Düz yolda düşer, koşarken saçma şekillerde düşer, hatta ayaktayken bir yere odaklanırsa düşer gibi gibi.
Takıntılı davranış olarakta dünki olayı örnek vereyim. Montumu değiştirdim annemle ve saatimi evde bıraktım öyle işe gittim. Tüm gün montumu ve saatimi almadım diye evde ağlamış. Başka bir yöne çekilmiyor davranışı. Dikkatini dağıtma olayı yok. Dağıtsan bile maç 2 3 dk sonra hatırlıyor. Mesela lacivert polarım var. Annemde de benzeri var. Onu asla giyemem. Gösterip Anane diye ağlar. Mesela herkesin eşyasını, oturduğu, yattığı, giydiği yeri bilir yoksa bile asla değiştirip oturamazsın. Çorabına kadar takip eder çevresini. Birinin kini giyince kıyamet kopar. Okulda dünya kadar dolap var kendi yerini bilir asla eşyasını okulda unutup gelmedi. Bir kere şemsiyesi arabada sanmış meğer okulda kalmış. O gün de full ağladı. Ya aklıma gelmeyen o kadar çok şey var ki. Baya uçarı davranışlarda var ama hani hangi birini anlatayım bilmiyorum. Yazarken de aklıma gelmiyor. Bunlar yazınca normal gibi geliyor ama çok fazla şeyler var.
Ayakkabı olarakta sadece çizmesini giyer. Okulda da yönsüz pandufu var. Kendi giyiyor . Bizim giydirdiğimiz ayakkabıları kabul etmez. O yüzden arkası destekli spor ayakkabı aldık tek giyebiliyor ama onu da giymiyor.
Başına bu tarz durum gelen var mı? Napcam bilmiyorum. Kötü bir davranışı yok. Vurma, kırma parçalama gibi.