Oğlum 17 aylık olmak üzere. Ben oğlum 6-7 aylıkken onunla iletişim kurabilmek amacıyla biraz işaretler öğretmiştim sadece ikimizin anladığı şeyler. Mesela yemek yerken doyduysa karnına dokunup işaret parmağını yukarı kaldırır. Yemeği sevmediyse ayrı bir işaret var veya susadıysa elini yumruk yapıp ağzına dokunur. Evet ve hayır yine aynı şekilde.
Böyle şeyler öğretmiştim çünkü o zamanlar kelimesi filan yoktu doğal olarak işime yarıyordu.
Ama şimdi bu işaretleri kelimeye çevirmek istiyorum ama çevirmiyor. Epeydir uğraşıyorum ama yok yani çok benimsemiş. Kendi kendine düzelir mi acaba bunların kelimesi gelir mi?