yasminelaa daha önce doktorumuza sormuştum. Şunu yazmıştı..
Sünnet sonrası Çocuklarda derinin pipi başımı örtme eğilimi olması normal fizyolojik bir durumdur, bu durumda en az haftada bir hem temizlik hemde havalandırma amaçlı pipi derisinin geri çekilmesi önerilir. Yapılmaz ise yapışıklık oluşur ki zamanla bu yapışıklıklar kendiliğinden açılır yada poliklinikte muayene sırasında elimizle açabiliriz.
Çocuk hafif kilolu ve bacakları da kalın ise kasık bölgesi de yağlanıyor ve pipinin gövdesi içine gömülüyor. Böylece, sünnette doğal olarak gömülen pipinin boyu kadar bırakılan deri dışarda kalıyor ve uzun gibi görünüyor. Bu durum, çocuk çok kilolu değilse kas/yağ dengesinin kas lehine döndüğü pipi etrafındaki bağların kuvvetlendiği yaşlarına kadar devam eder. Bunun için kesin bir yaş söylenemez ancak ergenliğe kadar hepsi bilinen görüntüye döner bu zaman diliminde, size düşen görev, bez bağlandığı döneminde haftada 2-3 gibi pipiyi tamamen ortaya çıkarıp, havalandırıp, bu şekilde 10sn kadar tutmaktır. Bez kullanmayan çocuklarda banyodan banyoya geriye çekip su tutmakta fayda vardı. Bu arada, eğer varsa pipinin alt tarafinda bez, pamuk, krem vb. artıkları temizlemektir. Pipinin başının altında görünen kırmızı renkteki hassas derinin, dışarda görünen deri yapısına dönüşmesinin en önemli yolu da budur. Yoksa o iç deri havalandırırmazsa ve su vb. dış ortamla temas etmezse, ince ve hassas kalmaya devam. Çok kızarıklık olursa pişik kremleri sürülebilir.
Herhangi bir yaşta kenarlardan bastırıldığında pipi başını dışarı çıkarıyorsanız her şey yolunda gidiyor demektir.