JanJan_ Ekside bu konu ile ilgili bir yazıya denk geldim tam söyle yazıyordu;
çocuğun suça suruklenmesinin gercek soumlusu , bakıp egitemiyecegi çocukları pespese dünyaya getirip ortalığa salan ana babasıdır. sabıka kaydı kabarık, bağımlı işsiz güçsüz adamın bile 10 tane çocuğu olabiliyor . kimse bu organizmaların ürettigi potansiyel suç makinalarina bakmak zorunda degil. kaçak evlerde oturup, elektrik ve su parasi bile odemedikleri gibi , kendi halinde, vergisini ödeyen, kurallara saygılı yaşayan insanları tehdit eder, göz bebekleri gibi sakındikları canlarına kıyarlar sebepsiz yere.
siyaset kurumu bu kalabalık kitlenin oylarını almak için, fakirlik güzellemesi yaparak, sadaka kültürünü meşrulaştırıyor. oysa ana babaları bu çocukların işlediği suçlardan sorumlu tutulsa , bu kadar pervasızca sokağa salınmazlar.
aslinda bir yere kadar egitim kurumlarının da sorumluluğu olmalı, okullar bunlar gibi şiddete meyilli çocukları tespit edip , diğer öğrencilere ve çevreye zarar vermemeleri için gözetim altında tutulmaları için yöntemler geliştirmeli.
ama mevcut durumdan beslenen siyaset bunu neden yapsın ki ? işlerine geliyor toplumun bu yapısı.
O kadar haklı ki..